Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 23 August 2010

Irfan Pulak Nak Ngadu Nie..



Psst! meh sini.. 
baca  dah Irfan nie dah pandai mengadu nie: 
=P



Ummi snap pada petang khamis lepas kasi ubat vontot & jelum.. 


*********************************


Salam Auntie, 
Irfan nak citer nie.. 
Irfan tak sihat dah banyak hari dahhh
Siang rasa mcm ok jer..
Leh main2 lagi mcm biasa ngan kakak
 tapi bila malam badan irfan panas sangat
Selesema sampai tak leh nak nafas
Batuk sampai muntah2..
Tak boleh nak tido juga
Sian kat ummi asyik tukar cadar je
Asyik bangun je.. berkali2
irfan pun tak tahu kenapa
Ummi dah kasi ubat banyak kali 
Sampai dah abis dah ubat
Yg peliknya semalam petang dah p klinik
Tapi tuan doktor kata ok jer.. 
Malam tadi badan irfan panas lagi
irfan nangis jer.. Muntah2 lagi
Ummi bangun setiap jam.. 
Bagi ubat & jelum2 w/p irfan tak suka
Ummi tetap bagi.. 
tadi pagi abah bawak p klinik lagi
Doktor bagi mcm2 ubat.. 
Auntie doakan Irfan cepat sembuh ye
Mesti ummi ngantuk
Tapi irfan tak sengaja & Irfan pun tak suka





17 Ulasan:

MrS. F!zA said...

la hai..demam malam2 la ni ye..cian irfan.. bg pakai baju tebal2 la malam.. kot malam dia sejuk ke..

Fieza79 said...

aduyai jenuh la mama nya kena berjaga mlm...dugaan ye Ena...huhuu

mamalieyna said...

alooor ciannye irfan! nape ye...tuan doktor tak kata serius pulak ye, ok la..mungkin sehari dua lagi oklah tu..hope cepat2 baik ye, cian ummi jugak kan, sure ummi ngntuk kt opis tu..kan3x..

chugie said...

ala.. cian lak tengok si irfan tu..
jangan lupe makan ubat ikut time ye sayang.. unty doa kan awak lekas sembuh...

Ena said...

Fiza,

malam2 rasanya cuaca sangat panas skrg ni.. bila tak on kan kipas dorang kepanasan tapi bila on pulak kong sana sini.. adeihhh!!

Ena said...

fieza79,

semua ibu2 mcm tukan!..;D



Mamalieyna,
Ntah la petang tu tuan dokter tu mcm lemau jekk.. mungkin sbb dier pok sok sek sok sek selsma juga..

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sian irfan ye.. Auty doakan semoga cepat sembuh ye...

Sian jugak kat ummi irfan... Cuaca ni tak menentu sekarang. Ramai orang dewasa pun tak berapa sihat. Tambah lak kanak2...

Hope, cepat2 sebuh ye...

ardinihumaira said...

cian dia.. meh2 peluk ;)
moga cepat sembuh!

SiTi said...

sian irfan & ummi irfan...arap cepat sembuh ye...jgn lupa makan ubat tau...

wahida said...

get well soon my dear!!

LyNn HaMzAh said...

kesiannya tengok irfan...auntie doakan irfan cepat sembuh yer...utk mama irfan plak, semoga tabah la yer dengan dugaan nie...sama-sama kita doakan irfan cepat sembuh...

mumyShaneQeisha said...

kesian irfan comel..
bila anak2 sakit, sbg ibu kita mmg stress sangat...moga irfan cepat sembuh

Lelord said...

alololooo ciannya irfan...ni demam nak raya kot hehhehe, mkn ubat tau bio cepat sembuh

norhaizan said...

ciannyer irfan..cepat2 sembuh yer dear..cian kat ummi tu...

umialya said...

ciannye irfan.. rehatlah ye, moga cepat sembuh

Nur Hawa Mohd Zin said...

insyaAllah cepat sembuh anak akak ye..jgn riso sangat

rynas said...

mg cepat sembuh ya Irfan tak susahkan Umi lagi..take care yer Ena gitulah kalau anak demam yer..