Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 12 August 2010

Datang Dan Pergi Silih Berganti



Salam.. 

Semalam petang tengah sibuk2 kat dapur tu.. tinggal bbrpa minit je nak berbuka.. Tiba2 dapat call, kawan opis.. ingatkan dier dah nak bersalin ke apa sbb suara macam orang susah hati.. Dier pun tengah sarat preegy anak pertama.. 

Rupanya kawan sy nak sampaikan perkabaran duka yg ayahnya telah pun pergi buat selama2nya.. Al-Fatihah buat ayahnya.. Tak sempat nak berbuka puasa.. Sy pun sampai skrg tak dapat lagi nak bertanya khabar dengan dier.. Last baru dengar suara sedu sedannya di hujung talian. Sy pun jadi sebak juga.. Sy rapat juga dengan dier. 

Kami nak melawat dier tapi ada perkhabaran lagi berkenaan transportation nak ke umahnya utk ziarah sampai la nie.. Kebetulan pulak hari ni semua "Pilot" busy.. Kesian dia kan.. dah la dah sarat.. tak sempat arwah bapanya melihat cucu pertama dari anaknya yg bongsu itu. Moga menjadi semakin tabah hendaknya.. 

Moga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman & terpilih disisiNYA.. Yer la PERGI nya pun di bulan yg baik.. Mcm tu la putaran kehidupan kan.. yg datang dan pergi silih berganti. Yg PASTI akan tiba jua saat kita kelak.. Moga kita pergi dalam keadaan yg baik semuanya.. Amin

12 Ulasan:

ayah,ummi, farish said...

Al-fatihah pd kawan ena..sampaikan salam takziah maya pada dia yer..moga dia tabah ngan ujian Allah.

eMMe said...

sampai kan salam takziah me pada kawan ena, byk betul dugaan di bulan Ramadhan, harap dia kuat kan hati...

Nana said...

alfatihah buat kawan akk...meninggal dalam bulan puasa...

rATu kEBaYA said...

alfatihah pada arwah.. semoga kawan ena tabah menghadapi..

Fieza79 said...

sian nya kwn ena tu dpt berita yg nyedihkan di bln pose ni..hrp2 dia tabah la kan..

mamalieyna said...

sedihkan dpt berita camni dr kwn rapat...kita terasa skali..hope dia tabah la kan..Al-fatihah buat arwah n takziah buat keluarga nya!

Nur Hawa Mohd Zin said...

Al-Fatehah...semoga roh ayahnya di cucuri rahmat...meninggal pada bulan Puasa...MasyaAllah..

umialya said...

Al-fatihah..

mamamiera said...

takziah buat kwn ena.. =(

ardinihumaira said...

takziah buat beliau... ayahnya pergi dengan aman pada bulan yang mulia... semoga berada di kalangan orang yang beriman dan beramal salih, amin...

Intan Inn said...

takziah buat kawan ena...dugaan besar buat dia di bulan pose ie..semoga tabah mengharunginya

nieda said...

al fatihah...