Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 14 August 2010

Coretan Pagi


Salam..


Mcm tak caya pulak, pepagi sabtu mcm nie dah bertenet.. heheh.. Yerla selalu tu sibuk nak siapkan sarapan pagi ker.. sambung kuak lentang ker kan!.. tapi lepas solat subuh dan mengaji.. terus sambung wat kijer umah.. kijer2 yg rutin juga.. En. hubby lena dibuai mimpi sudah.. Anak2 pulak elok jer lepas kami bersahur tadi dah bangun layan CD Upin&Ipin.. Si kakak tak puasa la nampaknya walaupun 1/2 hari sbb sy sendiri lupa nak kejutkan dier.. Boleh pulak cenggitu..


Puncanya, jam 4.30 mcm selalu juga sy bangun utk siapkan sahur kami tapi tadi bangun sy macam blur kejap sbb tak tau nak masak apa.. tak plan langsung.. Selalunya sebelum tido sy dah siapkan bahan2 utk masak.. tapi tadi apa pun tak buat lagi.. Makanya sy check la apa yg ada dengan masa yg semakin singkat.. Sudahnya sy hanya masak Paprik Ayam dan Ayam Goreng. Ada kentang+ikan bilis bersama kacang tanah yg digoreng pedas kering beli kat kantin opis semalam.. Apa ke namanya menu tu.. heheh.. sokmo tak ingat.. Hahaha.. Hubby biasa la hari2 time sahur mesti nak minum milo panas, sy cukup dengan air putih aje.. mrmm.. tu jerla menu utk bersahur.. 


K la.. tu je la citer pagi nie.. heheh.. Ops! tetiba tadi teringat suasana bersahur & berbuka kat kg bersama Mak, Ayah & adik beradik.. Meriahnya.. Adik2 yg beradadi Johor dah balik kg utk ulangi nikmat berpuasa bersama keluarga di kg.. sedangkan sy masih lagi kat sini tak dapat nak join sama.. Sob sob sob.. Mesti macam2 yg dorang masak tu.. dah tahu dah memg lain macam kalau balik buka kat sana... Selalunya mesti ada Bubur Lambuk versi Pantai Timur, Ayam Percik, lauk pauk yg pelbagai, kuih2 tradisi yg biasanya mak buat sendiri (lompat tikam!!..yum yumm) pendek kata mcm2 la.. tu yg rasa sangat meriah tu.. Uwaaaaaaaaaaaa..


K la.. stop dulu.. daaaaaaaaaaaaaa.. 




10 Ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin said...

suasana kg lagi meriah kan kak...kat umah awe ni dah ada budak main mercun..heheh

Ena said...

Awe,

La ye ker.. camtu la suasan kat kg kan!.. meriah nya lain macam.. kat bandar nie apa pun tak rasa.. hiruk pikuk suasana kota aje la yg ada.. huhu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Lily pon teringat KG gak ni..semua adik beradik ada kat KG..lily jer yg tersesat kat sini..hukhuk...

MENU SAHUR KITA LG SIMPLE..MENU BERBUKA SMLM x HABIS..SO TINGGAL PANASKAN JER PG TD.. :)

Intan Inn said...

ena samalah kita pagi td terlajak inn tak sempat nak buat apa...makan nasi sket dgn panaskan lauk smlm jer..hehehe..janji bersahur ala kadar..

Dilla Ady said...

alahai...tetibe jek home sick ye..sian kt ena..

sib baik dilla tak duk jauh dgn famili bile da kawen..walauapun suasananye tak la semeriah famili ena..tapi sesekali dilla pun rindu time berbuka ngan diorang mase anak dara dulu..huhu..

umialya said...
This comment has been removed by the author.
umialya said...

Kenangan di kg mmg best, tiada galang gantinya tp... bila kedua2 org tua dah xder, x semeriah dulu lg daaa.

Last2 krg ni akak pula jd org tua ntk anak2.

Ena ke mana hari ni... jom p jln2

sLEEping BEauty said...

uish sahur menu ayam paprik .. ok sgt tu ena ..
hehee

rynas said...

sedapnya lompat tikam..

ardinihumaira said...

kat kawasan dni asal nak terawih je bunyi mercun. sakit hati gak budak2 men mercun masa terawih. terkezuuuut gtu huhu