Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 21 August 2010

Bila Key Rendah Jadi Key Tinggi


Salam...


Rasaya.. puasa hari ni sy sangat lemau.. 
Gara2 lepas sahur sambung tido la ni..
Apatah lagi malam tadi tido2 ayam je
Tu pun gara2 dak irfan yg selesema sampai tak leh nak bernafas
Kesian dier.. kalau kita yg kena pun tak leh tido mcm tu juga.. 


Nasib baik la demamnya dah nampak kebah sikit petang nie
Yg pasti harini aktif kemain lagi, Siap gaduh je ngan si kakak
Si kakak pulak.. Alhamdulillah.. pulih sepenuhnya muntah2 & demam tu
Tinggal batuk je lagi.. Biasa la batuk kan amik masa nak baik
Apa pun mereka kembali menghuru harakan rumah nie
heheh.. dan dan tu jugak la leh dengar sore ummi nya ala2 tarzan
Ummi tu lupa la tu bulan puasa.. huhu
Susah kan bila dah jadi habit nie.. Key tinggi jekk
Tapi belum sampai peringkat Mak Sum lagi la.. hehe


Apa tak nya.. bila key rendah or lemak merdu je
Mula la tak de sapa yg nak dengar suara ummi bercakap
Ibarat cakap ngan tembok or dinding umah je gayanya..hoho
So, bila tukar key terus jadi key menjerit.. ahahaha


Eh! bebel panjang pulak.. ingat tadi tak tau nak tulis apa
Sekali bila jari dah letak kat keyboard nie..
Haaaa.. amikkk!! baik punya bebel!! hehehe


K la.. stop dulu.. hehe 


NOTE: Buka Pose tadi makan apa? Masak special ker? makan kat luar? umah Mertua? or umah kawan2.. hehehe.. kephoci pulak!! kih kih kih!! sy masak simple2 aje.. sbb still lemau sampai ke petang.. huhu..



9 Ulasan:

Intan Inn said...

erm biasalah kalau tak cukup rehat semua kerja jd tak sempurna...pulak tue bulan tramadhan bayak menguji kesabaran... erm td intan berbuka soto nasi..hehehhe..tak sempat nak update lagi

Ena said...

## Intan,

soto nasi? sedap tu.. ena pun suka ngan soto tapi dah lama tak makan.. huhu..

ardinihumaira said...

dni makan ayam golek je kak ;p

Ena said...

##Dni

Ayam golek? sedapnya.. pun dah lama akak tak makan.. sempat makan ayam rendang jekk dni.. huhu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Bulan Ramadhan ni lah yg byk menguji kesabaran kita kan Ena..jgnkan Ena yg ada anak 2 ni..sedangkan lily anak seorg ni pon kekdng X dpt mengawal key tu..hehe.. :D

MAMASYAZA said...

akak pun posa kali ni cam malas je, sebelah mlm lepas abis keje, letak kepala, terus hilanggg...tdo tak hengat dunia...org sebelah pun dah tak terlayan....hehehe

Kaseh NazLieza said...

nyum2...nasib baik hrtu dh berbuka soto..klu x mesti nk jg..eheheh

Fara said...

fara ni lagi la kak hari2 jadi tarzan....si kecik ni pn sama klu mamanya cakap lemah lembut dia buat derk je....sekali mamanya bertukar baru takut skit.

tp kan xelok sebenarnya marah2 anak gtu, tp mcm ne nak buat klu kita ckp elok2 dia buat selamba jer...?

~~*Lady Salwa*~~ said...

memang badan rasa lemau je kalau sambung tido pas sahur kan...

sal yg anak sorang ni pun selalu gak volume tinggi... kalau lebih nanti camna la gamaknya ye... hehe