Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 12 August 2010

Alhamdulillah.. Semuanya Di Permudahkan


Salam.. 

Sy baru balik dari menziarahi kawan sy mcm cerita di entry pagi tadi.. Masa kami sampai ke rumahnya.. arwah baru saja dikebumikan.. Suasana memg nampak suram & pilu.. dan wajah kawan sy tu masih basah dengan air mata kasih seorang anak.. Yer la perginya seseorang yg bergelar BAPA itu sangat berat bg anak2 kan!.. Apatah lagi perginya dirasakan terlalu cepat.. Sy juga merasa sebak.

Menurut cerita kawan sy tu.. semuanya dipermudahkan.. dan dia juga merelakan Pemergiaan ayahnya itu dengan redha apatah lagi melihat wajah ayahnya yg seakan2 sedang tersenyum sahaja. Kami yg pergi juga rasa tenang dengan ceritanya walaupun masih ada air mata yg jatuh tatkala dia sedang berbicara. Sy faham dan tentunya kawan2 juga faham kan apa yg dia rasa? Perasaan seseorang yg telah merasai perginya insan2 yg kita sayang.. Memg sangat meruntun jiwa. 

Apa pun sekali lagi semoga kawan sy itu terus tabah walaupun ayahnya tak sempat melibat baby nya yg bakal lahir bulan depan. Apa yg sy tahu kawan sy tu sangat rapat dengan ayahnya, dia pulak anak bongsu.. So, mesti kawan2 dapat bayangkan perasaan dia kan!.. 

K la.. tutup cerita sedih2 tu.. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman..

9 Ulasan:

MrS. F!zA said...

alhamdulillah.. moga dicucuri rahmat ..aminn..

eh semalam pi PARAM ke?hehehe

Ena said...

fiza,

nie mesti terlepas n3 malam tadi.. ekekeke.. pergi juga cuci mata.hehe.. teringin nak makan nasi kerabu.. tapi tak de pulak yg biasa beli tu.. orang lain punyer tak teringin pulak nak cuba.. hoho... so, beli popia basah jekk.. sampai umah 6.40 tung tang tung tang baru nak masak. huhu

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

mesti terasa sangat kan apatah lagi dalam bulan RAmadhan ni..takziah pada kawan kak ena.

Adlina Husaini said...

rahmatnya meninggal dalam bulan suci ni =D

semoga kawan ina tabah dan tenang hadapinya..insya allah, arwah bapanya ditempatkan di kalangan hambaNya yg terpilih

~aSHa~ said...

bulan ramadhan lak tu...mmg insan istimewa sgt2 tu...takziah

LyNn HaMzAh said...

al-fatihah...moga roh arwah dicucuri rahmat...

Intan Inn said...

semoga dicucuri rahmat...

☆ lieya latif ☆ said...

alfatihah buat arwah....moga ditempatkan dikalangan org2 beriman.....

sian plak lieya bace citer ena ni.....moga2 kawan ena tabah...

Nur Hawa Mohd Zin said...

Alhamdulillah