Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 28 July 2010

TERPEGUN SEKETIKA



Semalam..
Masa otw balik kije.. masa tu kat highway AKLEH.. Mata ngantuk.. baru nak lelap.. Tiba2 en. hubby cakap.. Yang, yang.. cuba tengok awan tu! Terus sy mencari dan berkata.. Mana? Pastu en. hubby kata.. Tuuuuuuuuu!! sambil tunjuk tangan sebelah kiri, kanan mesti la pegang stereng.. Pastu hubby sambung.. Itu bukan ker ayat ALLAH tapi dalam huruf JAWI (betul sy tak mereka2 cerita).


Melopong mulut sy tengok! Cantik!!.. mcm tak percaya je sbb selalu tengok dalam blog2 org lain kan!.. cerita pasal tulisan2 yg muncul dalam bentuk api, pokok, batu dan mcm2 la kan.. Sungguh sy TERPEGUN! tak sangka sy juga dapat menyaksikannya (maaf jakun sikit) sampai lupa nak snap sbg bukti.. Bila nak snap huruf tu dah pecah.. Sekejap aje kami dapat tengok.. huhu.. Semalam cuaca mendung belah petang dan awan tu agak berbeza dengan yg lain.. lebih gelap sedangkan yg lain agak cerah..


NOTE: Itu lah Kebesaran dan KekuasaanNYA Mencipta apa yang dihendakiNYA


17 Ulasan:

sLEEping BEauty said...

sy pun tak pernah tgk...
kalau sy nmpk pun mesti jakun gak cam ena..hehhe
mmg satu keajaiban kan ..

eMMe said...

kuasa Allah...Tuhan yang mentadbir alam ini...Maha Suci Allah...masih diberi peluang bernafas dimukabumi ini...Alhamdulillah...

LYaFRINA said...

owhh ye k ena.. bertuahnya ena dpt melihat fenomena tu... bukan senang seseorg tu nk lihat tanda tu.. ena x ambik pic k?? kalo x blh share.

sHi Ma said...

bukan jakun, tp terpegun tue, ala nape lah shima xprnh nmpak yek.. syukur sbb ena n hubby org terpilih tuk melihat kebesaran NYA

zue @ annaleeya said...

aloorrrrr.... ena tak amik gambo ker???? nak tgk gak..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

mmg bertuahlah ena dpt melihat kebesaranNYA..

b.O.n.d.a said...

haishhh..subhanallahhhh..
bukan calang-calang Orang yg bOleh tengOk ni ena..
kira bertuah lah ena dapat melihat kekuasaan Allah ni =)

mamalieyna said...

Tanda kebesaran Allah...bertuah ena dpt saksikan sendiri..!

rynas said...

kalau saya pun terpegun n jakun jugak. Tak terkata bila dapat tengok benda gitukan..Kuasa Allah kan

Ieda Al-Habsyi said...

untungnya dpt tgk dgn mata kepala sniri kan, rezeki tu sebab tak semua org leh nampak :)

~aSHa~ said...

subhanaallah...payah dpt tgk tu...untung u..

kakpah said...

salam. sayang e ena tak dapat amek gambar.

eT said...

tu la...kalo ada gambar kan leh tgk gak...

aiDieNa said...

Allah Maha Besar.. bertuah dapat tengok tu.. akak selalu jugak perhati awan.. membentuk macam².. teringin jugak nak tengok awan membentuk perkataan camtu... kalau ada gambar boleh tumpang tengok sama..

Fieza79 said...

mmg btol..penah jgk nmpk bentok owg tgh angkat tgn baca doa....time maghrib tu..takot dlm ati ni..

Mama Hanim said...

Kuasa Allah kan.. bertuah ena dpt tgk cmtu..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

subhanallah..kuasa ALLAH s.w.t...