Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Sunday, 11 July 2010

Terjawab Juga 23 Nih!!!


Pinjam ye echa.. ;D


Ramai yg dah jawab tag pasal 23 perkara nie.. huhu.. soweee!! ye echa dan kawan2 yg kasi sy tag nie.. sy memg ketinggalan sokmo.. Biasa la tunggu mood menjawab tad datang baru sy jawab.. Nasib baik la masa exam dolu2 sy tak peram cenggini kan!.. kalo tak?lu pk la sendiri!!!


Jom kita mulakan sesi menjawab nie:


1. Saya adalah anak ke-4 daripada? jap nak kira dulu.. tak cukup jari tangan nie tau!.. ;D


2. Dalam adik beradik sy la yang paling pendiam.. (sila percaya)


3. Tapi dalam adik beradik sy la paling chomel! weekekekkeke..


4. Sampai skrg kalau berkumpul dalam adik beradik sy tetap jadi yg paling bongsu.. Maklum la.. best kan jadi sy? ;P


5. Bukan setakat keluarga sy.. dlm keluarga en. Hubby sy juga.. uhuk!!


6. Sy akan menjadi ramah dengan tiba2 bila berjumpa dengan orang yg sangat ramah dan sudah semestinya tidak sombong..


7. Sy akan menjadi bisu bila jumpa orang yg sangat sombong.. Mencikkk!! 


8. Sy sangat suka makan buah2an, ulam2an, laksa, asam pedas, ikan masin (tapi sangat jarang dapat makan ikan masin)


9. Sy berasal dari Terengganu.. Ganu KITA.. hehehehe


10. Sy tidak suka membebel tapi persekitaran sy buatkan sy menukar habit menjadi seorang yg suka membebel! hua hua hua..


11. Sy hanya memasak di malam hari atas permintaan en. hubby sajork! atau ada tetamu yg datang nak makan.. tapi sy KOMPEM masak dihari minggu.. ;D


12. Sy mudah menangis bila membaca, mendengar dan melihat cerita2 sedih walaupun ketika sy sedang makan.. sob sob sob.. tapi kalau en. hubby ada sy seboleh2nya menahan airmata dari gugur.. pelik kan! 


13. Sy akan menjadi ego bila berjumpa dengan orang yg ego.. hehehehe.. tak kuasa nak meramahkan diri dengan orang yg sombong! yer tak? huhu


14. Sy kdg2 rasa ber mood juga.. kejap sy serious (garang gila muka sy time tu).. kejap lagi sy menjadi gila2 (sampai org pun kompius).


15. Sy juga PEMALU dan susah nak keluar suara bila sy rasa terlalu ramai yg memerhatikan sy (hihihi..perasannya sy ;D) dan sy takkan pandang mereka2 tu semua.. melainkan tunduk saja.. (memg keadaan nie akan berlaku pd sy bila sy rasa kurang yakin pd diri sendiri waktu tu)


16. Sy sangat suka SENYUM, kalau boleh nak sentiasa tersenyum.. tapi bila di rumah.. susah pulak nak tgk sy senyum.. sbb? sokmo rasa geram! haihhhh!! tapi bila happy bukan setakat senyum, ketawa sampai meleleh air mata..hoho


17. Sy memg sangat cinonet!!!! sbb tu bila jalan ngan en. hubby kat luar tanpa anak2 org ingat kami belum kawen! (siap ada yg pandang daring semacam je kalu jalan mesra2) uhuk!! mencikkkk!! kalau tak pun ada yg siap ngurat lagikkk!! ekekekke


18. Bila bersama keluarga pulak (belah en.hubby) sekiranya terjumpa dengan sedara mara yg jarang jumpa or yg berlum pernah jumpa mereka takkan BERSALAM dengan sy sbb ingat sy nie budak2.. huhu.. serious sy terasa tahap gaban! kena la sy yg hulur dulu.. pastu baru dorang tanya nie siapa? boleh plak cenggitu!!


19. Sy memg sangat sensitif orangnya.. makanya sy nie seorang yg teliti walaupun ada juga yg selalu tertinggal.. hihi


20. Sy akan menjadi gorila bila musim serangan PMS.. huhhhh! sangat tension dan menyampah dengan diri sendiri waktu tu..


21. Sy seorang yg romantik sebenarnya (uwekkk).. tapi jarang tunjuk tapi sentiasa mahukan PERHATIAN (en.hubby) walaupun sentiasa ditinggalkan (Redha jer la..).. rasanya semua isteri pun begitu kan! (^_^)


22. Sy SANGAT SUKA berblogging sekarang (tak tahu la sampai bila) dan inilah hobi sy yg sy akan lakukan walaupun badan keletihan yg teramat.. heheh.. dan suka jalan2 "umah" kawan2 bila ada peluang..


23. Sy baru jer lepas makan masa jawab tag nie.. lewat benorrr rasanya lunch sy arini... huhu.. Pas ni nak masak cekodok la nanti anak2 bangun tido blh la dorang makan (erk? nak tulis jugak? kui kui kui)



NOTE:Fuuuhhhh!!! leganya... Akhirnya sy selesaikan juga tag yg paling panjang kot yg sy pernah jawab.. So, tak mau la tag kat sapa2 lagi.. sbb sy yg paling ketinggalan gamaknya.. TAPI sekiranya ada yg berbesar hati dan rajin nak jawab tag nie.. sila la AMBIL ye!
(^___^)






7 Ulasan:

rynas said...

mmg comey gitu...

mamalieyna said...

kesimpulannya..saya beruntung mengenali kam0..dan suka berkawan sama kam0..hehe..

hukhuk..eina pun dh hilang ingatan dh psl tag2 ni, sbb udah byk bebenor..tp tag yg ini dh buat ^_^

Ena said...

@@rynas,
kak, comey? ekekekke.. Thanks.. ;D


@@Mamalieyna,
Ena pun suka jugakkk.. terharu gituw.. ;D

aiDieNa said...

Wah.. macam bacer biodata gitue.. hihihi.. Ena mmg comey.. nak2 time pregnant aritu.. hehehe.. berseri²..:)

Nana said...

hehe lama nye akk peram tag ni hehehe saya pon ada dpt tag ni tp dah selesai dah
owh akk ni pemalu orangnye ek hehe baru tau

Dilla Ady said...

byk gak pasal ena yg same dgn dilla nih..huhuhu..

bez ek ena yg part org ingat korang lum kawen lagi tuh..padahal da dua da anak kan..huhuh..sweeetttt...

Redbloodsnow said...

huiiiyooo..rajin nah akak jwp tag nih. solute giler zie ah..hehe