Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 14 July 2010

Renteten Cerita Kedai Kopi



Mrmm.. sy nak sambung lagi la rentetan dari n3 pagi tadi tu.. alorrrrrrrrrr!! jangan ler marah yeh!.. huhuuhu...


Sy memg suka kopi tapi masih boleh di kawal.. tu sbb sy hanya minum sekali sehari dan biasanya waktu pagi sbb ramai yg tahu kopi blh buatkan kita rasa segar dan tidak mengantuk (maaf ye kalau salah statement ni).. Tu sebabnya sy tak minum sy rasa lemau semacam jekkk.. nanti sy akan slow mengalahkan siput sedut.

Biasanya selepas minum kopi sy akan cover balik dengan air suam (sampai malam pun air putih jekkk).. dan sy tidak akan minum lagi apa2 air manis utk hari itu. Maknanya air kopi tu aje la satu2 nya air manis yg masuk ke dalam perut sy setiap hari.. huhu.. (kadang2 ada juga la kalau teringin minum air lain tapi sangat jarang la).. 


Setakat nie (Alhamdulillah) sy tak ada rasa sakit kepala selepas minum kopi buat masa nie.. Mungkin sbb kalau sy buat air biasanya sy akan buat 1 gelas penuh bukan 1 cawan seperti arahan pd paket. Air sy pun manisnya mcm manis2 buah je.. dan nampak cair la.. hahaha.. memg pernah kena tegur ngan colleagues kat sini. Kata dorang awat nampak ceghoi(cair) jekkk? sy akan cakap sy tak suka pekat2.. pelik kan!


Mrmmm.. ok la.. mcm serious pulak cerita kopi sy tu kan!.. ahahhaha... 


Thanks ye buat kawan2.. sy hargai segala komen yg ditinggalkan. Sangat berguna tu.. Cuma, kalau sy nak tinggalkan minum minuman berkafein tu mcm mana yer? Apa pulak minuman yg tak berkafein (mcm tak sekolah pulak sy nie kan!) Maklum la dah lama tak mencari info terkini hiburan sensasi yg berkenaan. Kalau tak silap teh pun mengandungi kafein kan!..Minuman berlemak sangat sy tak berapa gemar..



NOTE: Sy sangat liat utk minum susu.. apa yeh? adeihhhh!! dah lama en. hubby belikan susu utk tulang tu.. alamak apsal lupa ingatan nie? uwaaaaaaaaaaaa... sampai skrg tak minum2 pun..




12 Ulasan:

yunz_02 said...

anlene ke ena.. sama la kita. smpi preggy ni ha x minum² susu tu. hiks hiks hiks.. liat btl..

~aSHa~ said...

asha cadangkan minum la oren twister..best....dan segara jugak minum pagi2 ni..

chugie said...

wah, ena suka minum kopi ye.. bestnye x de masalah sakit kepala bila minum kopi..

saya pun penggemar kopi, tp tiap kali lepas minum sure sakit kepala.. bukan kopi je, nescafe pun camtu..

so terpaksa lah berpantang..

Me said...

i also addict to nescaffe... tapi masa pregnant dulu tak minum langsung.. mula2 mmg lemau mcm org ketagih tapi lps tue ok la haha skang minum balik tapi tak kisah kalau tak minum... minum pun waktu kat ofis je.. cuti tak minum.. utk hari nie.. dah masuk 2 mug i minum :) ena boleh cuba kurangkan kepekatan nescaffe tue dulu kot

NOORWAHIDAH MOHD RIDZUAN said...

susu anlene ke? =)

rATu kEBaYA said...

saya pun kurang minum susu tepung ni.. tapi kalau susu pekat manis tu kemain lagi suka.. ntahlah

MrS. F!zA said...

I loike SUSU!! susu la sedap! kekeke

Ena said...

Yunz,

Haaa.. betul !! ANLENE!! ekekekeke.. itu pun ena leh lupa kan!.. aiyakkk!!



Asha,
ena tk minat sangat la sbb manis.. tapi kalo sesekai boleh la kot..


Chugie,
heheh... tu la pasal.. tapi tak syok la kalau minum tu apa2 saja supplement yg kita mabil tak berkesan.. rugi duit pulak!... uhuk!


Me,
sama la masa preggy tak ambil juga.. tapi dah ada anak dua nie sy memg ambil sbb tak tahan sbb selalu mengantuk sebelah pagi.. tu sebenarnya punca sy minum kopi.. ehehe.. sy memg tak minum pekat2.. kalau org lain rasa air yg sy buat tu kompem dorang ak nak minum sbb taworrrr...



Norwahidah,

haaa.. yer lah tu.. ekekekke..

Ena said...

Ratu Kebaya,

tu la pasal.. boleh minum tak tak leh nak minum selalu.. kalau nak jugak kena la ampur denngan apa2.. baru leh layan.. mrmm.. macam2 hal kan eina nie..


Fiza,
tu la.. camner nak buat kasi cinta kan susu tepung tu yeh fiza??

LIP (^_^) said...

dulu suka kopi n nescafe,,skrg after minum sakit kepala,,sejak ada anak ni..

mamalieyna said...

tu la ena, kita pun masalah yg sama, bezanya eina ni lg kerap minum air berkafien ni, dh tu susu mmg dr dolu2 tolak tepi ler, time peknen pun beriya beli, tp tak jln gak...rugi jer..susu utk tulang anlene pun berkobar2 beli, last2 buang jugak..camne eh nak buat..susah kan..seb baik anak kuar tak ghupe kopi,, =P,,haish,,,Alhamdulillah sempurna adanya..

Ena said...

Lip,

ena nie plak minum sejak dah beranak pinak ni..heheh..


Mamalieyna,
sama yeh! susah kan.. bukan apa banyak juga makan supplement tapi bila balik umah je mata mesti ngantuk tahap apa ntahhh!! lemau sangat2.. tp kalau tak minum pepagi lagi la sampai ke petang nanti ena lemau..