Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 27 July 2010

Mudah2an.. (^_^)



Salam..


Wahhh.. rasa lebih semangat pagi nie walaupun  dikejutkan oleh si adik yg menangis minta susu berkali2.. ntahh kenapa la si irfan tu malam tadi.. tidur pun asyik merengek jerkk.. tak selesa perut agaknya.. dan rasanya cuaca malam tadi agak bahang sedikit dari malam sebelumnya..Ops! sebelum tidur je la lepas tu cuaca kembali sejuk dan memg kena tarik selimut bila dah pagi.. ;D


Rasanya ramai yg berpuasa sunat sya'ban hari nie.. InsyaAllah.. Mudah2an.. 


Tadi pagi masa otw nak ke ofis, mcm biasa akan dengar Hot.fm.. dengar celoteh si Farra dan FBI tu.. memg selalu gamatkan suasana.. Topiknya.. MARAH!! huhu.. harap2 kita  ( sy la tu yg selalu tewas..huhu) dapat mengawal amarah tu yeh! kalau tak rasanya sia2 aje la berlapar... yer tak? Biasa la bila sedang melakukan sesuatu yang baik tentunya kita akan diuji. So, moh ler kita berusaha tepis godaan2 yg menyebabkan pahala kita berkurangan or tak de langsung pd hari tersebut.. Kiranya persediaan diri sebelum berada di bulan Ramadhan nanti.. ;D


K la.. banyak pulak bebel bagi nie.. 


Daaa..


21 Ulasan:

rynas said...

betul tu Ena setuju sangat. Ramadan ni bulan untuk dapatkan banyak pahala..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kita dok abis lagi ganti poser..
jd dokleh la nok poser sunat lagi..uhuhuhu

LyNn HaMzAh said...

selamat berpuasa ena...lynn x dpt nak pose sunat hr nie...keuzuran...huhuhu...

☆ lieya latif ☆ said...

alahai cian adik...moga irfan tak meragam lagi ....

lieya pun mmg dengar hot fm ena.....suke dengar celoteh FF ngan FBI tu...AG pun okey gak heheheeh

mamalieyna said...

ohho berbahang ke mlm td?..kt area umah eina lak, sejuk lain macam mlm td, sampai berselimut2..dan si abahnye asyik bersin2 je terjaga tgh mlm, sejuk sgt katanya..sini cuaca lain mcm sejuknya..hehe..

betul2x..kena bersiap sedia menepis segala dugaan & c0baan ^_^

Fieza79 said...

btol kat sini pon sejok sgt semalam...pg td ujan lebat gila...

bakal tiba bln yg kita nnti2 kan...nk berlumba2 cari pahala kan Ena...insyaalah..

Nana said...

dgr gak radio td kejam tol majikan yg rendam tipon bibik dia dlm baldi tu kan hehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

jgn marah2 ye kak...tgk akak mcm tak garang tapi akak garang ke? hehehe...selamat berpuasa sunat kak

Ena said...

Awe,
tak de la akak nie nak marah je.. sebenarnya selagi boleh akak akan kawal tapi bila dah tak terkawal tu selalunya bila dekat dengan PMS.. time tu selalu la tewas.. uhuk!

QuEeN Of 2 Heroes said...

biasanya bila kite pose...susah nak marah...emosi leh kawal lg...ngeee :)

rATu kEBaYA said...

memang bila kita tgh membuat amalan mmg byk ujian yg kita akan tempuh terpulang pada kita bagaimana nak menangkis ujian tu.. wah.. mcm ustazah dah ni.. hehehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe alhamdulillah kak PMS pun awe cool je...huhu...marah jarang lah..sebab dulu bile marah kene marah balik..jadi awe malas nak marah sampai dah tak da marah...hehe

baincardin said...

HDR is back! Jom layan!!!~ ^_^

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Semoga kita sama2 dpt mengawal amarah kita time2 cam nih..Dugaan semua tu.. :)

Mama Hanim said...

btul tu ena.. ramadhan bulan kita bt pahala, baiki amalan sedia ada..

semoga kita sentiasa berusaha ke arah yg lbh baik kan ena..

MrS. F!zA said...

samala cam darwisy kalo panas malam2 je kompom nangis je...tak selesa kalo badan berpeluh agaknya.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

huhuhu sedey xsempat nak baca yassin pun semalam..balik keja dah lambat skrang...sebab dah ada pakai driver kan..huhuhuhuhu sedeynyer...

Ain said...

ain tengah berpuasa gak nie....

pose ganti yang belum abih lagi...huhuhu

semalam kat sini sejuk ya amat sampai terpaksa pakai sweeter....

LYaFRINA said...

LYA SKARANG ASYIK DGR RADIO THR JER.. SBB BETUL2 DH MEMIKAT HATI..KALO X THR.. DGR HITZ FM...

LYA PLOK WALAU NAK MARAH SGT.. TP SELALU X DPT LEPAS.. LAST2 TENANG G2 JER.. MMG X RETI NK MARAH2.. MARAH MAIN2 BOLEH LA..

Mawar_berduri said...

same la kita...dengar hot.fm topik yang same ...dan wat n3 pun ade kaitan ngan topik tu ...hihihihihihi

aiDieNa said...

Hehehe.. marah itu nafsu dalam diri manusia.. yg kontrol nafsu ialah akal.. jadik kena guna akal biler nak marah.. tapi sempat ker nak pk biler nafsu bermaharajalela..?