Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 2 July 2010

Dari Malam Sampai Ke pagi Ada Jer la Halnya.. huhuhu



Tajuk tu gaye cam merungut jekkk kan!.. hoho


Ni sambungan Entry pg tadi.. huhuhu...



Malam tadi jam 2.30 pgi tetibe dengar si irfan nie nanges2x.. nasib baik pintu bilik tak tutup rapat, jadi boleh dengar la kan kalau dier nanges memalam.. Memg tak tutup pun.. So, terkujat la sy yg sedang lena dibuai mimpi (tak sempat nak mimpi pun dan rasanya dah lama ak mimpi).. 
Biasanya dak irfan nanges sbb nak susu.. tapi kali  nie dengar cam dier batuk2.. terus la angkat sedang kakaknya kat sebelah tido tak sedar diri.. Bila diangkat terus la si irfan nie muntah  dengan banyaknya.. Dari tilam besar sampai la ke tilam kecik (letak kat bawah takut dorang jatuh.. kalo jatuh pun atas tilam). Jenuh la nak cuci sbb tilam besar tu berat memg tak terangkat la kalo nak jemur.. huhu


Kahaknya terus banyak.. alahai!! pastu check badannya panas.. huhu.. demam la nampaknya.. So, lepas dah siap cuci, tukar baju, terus kasi ubat demam dan sapu minyak.. Urut2  sampai la dier terlena semula.. 


Masamnya muka dak irfan time nie.. malam tadi idok ler ambik gambo.. tak terfikir pun.. so, ganti yg nie la.. heheh


&


NOTE: Nasib baik bangun pagi taid dah tak demam lagikk.. harap tak melarat sbb nanti rosak program nak ke Lumut.. adeihhh!!


 
Bila bangun pagi si kakak pulak yg terkucil atas tilam tu.. uwaaaa.. bertambah2 la kije pagi tadi.. dah lama tak terbabas camner la leh terbabas lak.. 




11 Ulasan:

umialya said...

hahaha... sian ena, xper, kenangan manis membesarkn anak

MRS. K said...

tak payah jemur, pakai je febreze... hehe

kella said...

hehehehe.. macam2.. itulah gelagat si ibu dengan anak2.. sabar ya.. :D

Sidratul Muntaha said...

standard arr kak.
ank2
aku ni..
aqil smpai dah 2 thun pun
mcm ank bujang aka tu jugak..
muntah dan muntah..
aihh..
asal overload ker or demam ker..
muntah banyak giler..
*akak puneyr citer psl budak pmaun hyper tu dah setel?ke aku slh org?!!

~ Lady ell ~ said...

dugaan tul nk besarkn ank2.sabo je lah..:)

♥MAMA♥ said...

jom join contest mama, duedate telah dlanjutkan :-)

http://myprecious07.blogspot.com/

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

lorrr siannyer.....nasib baik dah baik kan...kot x..harus terbantut niat jalan2 lumut esok...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

begitulah kan E-na klu ada anak kecik..siang mlm ada je lah hal nyer..
Kena sabar je lah.. ;)

mamalieyna said...

aloor ciannye irfan..moga cepat la baik ye..cian gak kt si ibu tu..ganda2 overtime yek! hehe..

Fieza79 said...

aloo..cian Irfan...ena pon sian tak lena dibuai mimpi...!

biyase la tu ada ank kecik...dh besar2 nnt br nk sng kan..?

mintak2 la tak rosak program ena tu kan..?

MAMASYAZA said...

sikecik akak tu kalo dah demam, kena cepat2 makan ubat or sumbat ubat montot dulu, kang tak pasal2 lain lak jadinya, selalu kena berhati2, kalo dia demam...amatlah merisaukan