Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 8 June 2010

"Ummi & Abah Tak Sayang Anis Lagi"



Semalam n3 pasal si adik, arini pasal si kakak pulak.. hehehe.. Bukan apa si anis asyik merungut (Eh pandai pulak!) kata abahnya asyik tak de jer.. huhu.. So, kene la terangkan kat dia.. bla..bla. bla.. 



Yg sebenarnya dia cakap mcm tu bukan pasal apa pun, sbb dah lama tak bawa dier p playground & jalan2.. So, pantang nampak playground dier akak jerit2 nak p situ.. masalahnya, bila time balik dah lewat petang dah nak maghrib, takkan nak singgah kan! huhu.. tak kena langung time nye.. 


Lasak betul anak dara ni kalau dapat main!!


Bila diingatkan balik ayat2 si anis ni.. memg sangat meruntun hati juga kadang tu.. yerla. umur mcm nie memg fikiran mereka adalah main main dan main saja kan!.. nak penuhi permintaan pun asyik tergendala jer.. 


kdg ada juga masa tapi cuaca dan keadaan pulak tak mengizinkan.. pernah si kakak ni cakap " Ummi & Abah dah tak sayang anis lagi" sbb tak kasi anis main kat taman.. "anis suka pergi situ" anis nak main ngan kawan2".. dan mcm2 la ayat dier.. huhu.. So, kena la kami terangkan tapi sekajap jer dier ingat lepas tu dia akan cakap lagi.. mrmm.. budak2..


Itu yg kat rumah dorng main apa saja selagi benda tu boleh dibuat main.. selebihnya bergaduh ngan adik or saja.  


Tadi pg sempat si anis ni pesan kat abah dier, dier mintak lappy mainan pulak.. dah lama si kakak tu mintak tapi kami tak penuhi sbb barang mainan yg bunyi2 tu dah macam2 tapi main sekejap jer.. sudahnya barai dikerjakan.. sampai rasa mcm malas dah nak beli mainan.. huhu.. kejam nya ummi & abah tu kan!.. macam la tak pernah lalui.. hahahah..





23 Ulasan:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

alolo sian anis taw.....

Siti said...

alahai...sedihnya baca ayat kakak...hehehe...anak2 mmg suka kalau gi taman kan..hehe..kdg2 takmo balik.

yunz_02 said...

olololo.. ciannye anis. stmt meruntun jiwa tu..

anak ena comel la.. dh besar msti lawa. muka anis mcm mix.. siyess tau..

Nur Hawa Mohd Zin said...

ciannye si kakak..tak pe kak,,cuti sek ni bwak lah pi jalan2...huhuh...enjoy ye kak

Ena said...

PURPLELICIOUS,

huhu.. tu la pasal..

Ena said...

Siti,

sob sob sob..

pastu ena pulak wat ayat camnie..

kakak pun tak sayang ummi & abah sbb selalu buat ummi marah.. uhuk!! nak jugak tu..

Ena said...

Yunz,

tu la pasalnye statement baik punyerrr..

yun, a'a memg mix pun, mix ummi & abahh! wahahahha..

Ena said...

Awe,

bukan tak nak bawa, mpelunag tubelom ada lagi.. cuti sekolah lagi la tak leh ke mana2.. huhu

Mama Hanim said...

alahai sian kakak tu.. xpe2, nti ummi n abah bw jenjalan ye..hehe..

siti said...

sian nya kakak...cuti sek ni akk bawak laa dia g jenjalan..

~~*Lady Salwa*~~ said...

ala, sian anis ye...

Agaknya kan, kalau si faris dah boleh cakap cam anis, ntah2 ayat tu jugak kot kuar dari mulut dia... hehe

biasa la budak2, bila kurang mendapat perhatian mula la rasa dah tak disayangi lagi... ^_^

Fieza79 said...

playground dgn anak2 mmg takleh dipisahkan..! ikutkan je larr..

biyase bdk2 if tak diikutkan sure ckp dia dh tak disayangi...

LYaFRINA said...

ena... biasalah budak2.. bila kt mrh sikit n kdg2 x mampu nk tunaikan pmintaan, dia akn rasa mcm kt x syg dia.. sbb kanak2 x reti lagi nk mmahami situasi.. rasanya, kt kecik2 dulu pon g2 kn...

jd.. bila ank rasa kecewa.. kt explain dia elok2 dgn ayat y mdah faham.. hehhheheee..(tiba2.. jd pkr motivasi x btauliah la plok)

rATu kEBaYA said...

samalah.. anak sy pun mcm tu jugak.. klu tak bw pergi playground selagi tulah dia asik merungut.. budak2 sekejap je faham apa kita ckp lepas tu mmg dia akan lupa balik..

~Siti Hajar~ said...

cian anis...naluri kanak2nya meronta2 utk ikut kehendaknya...

mcm tu la kita ni k.ena, bila dah berkerjaya kdg2 masa utk anak2 mcm terhad aja, anak2 sy pun mcm tu & sy sblh2nya akan luangkan ms utk anak bila sy & hubby cuti, sbb tu bila cuti aja kami akan bwk anak2 jalan, xkira la dkt @ jauh...

☆ lieya latif ☆ said...

budak2 skrang petah berkate2 ena...ade jek die nak berckp...kdg2 tegelak2 dgr ape yg die ckp kan kan heeheheh....

ita cutevirus said...

budak tgh nak naik memang cenggitu la ena... same je cam izzah...
ish ish ish...

kak ina mail said...

Budak sekarang ni kalau bercakap cam orang dewasa.cam anak akak yang 5 tahun tu,kecik lagi dah pandai perli akak.

mrs.ecam said...

alahai sme jek ank2 kt ek...kt ni kje blk dh lmbt...dkat magrib x kn nk bg dieorg main time magrib2 kn....sudahnyer mlm2 dlm kol 8 aku biar die main kt laman luar umh...men beskal ke...kjar2 ke...tp pagar ttp la....main la kt laman yg sekangkang kera tu janji dpt main kt luo sblm tdo....cian kn...huuuu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alahai..sedihnyer ayat c Kakak nih..Budak2 skrg mmg dh pandaikan..
Qis pon nnt cam tuh kut..suke g Tmn..klu x bawa pandai ngamuk dh..huhu..

chugie said...

ayat power yang bisa meruntun hati ibu bapa.. eheheh, bijak anis ni tau!

pas ni, ummi kenalah bawa anis n adik ke playground sekali sekala ye..

sLEEping BEauty said...

comel je anis...
budak2 mmg mcm2 permintaan diorg... kan...
huhuuu

kakpah said...

masa kecik2 dulu kakpah tak dapat pun main kat playground. asek2 main dalam sawah je..hehe..