Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 15 June 2010

PASRAH!!



Pagi tadi.. bangun awal sikit dari ari biasa.. 30 minit awal jek.. hoho.. tapi sampai opis tinggal 5 minit lagi nak merah punch card! sbb? huhuhu..



Selalunya kije2 macam, buang sampah, kemas tempat tido, tukar pampers si adik dan jemur kan kain en. hubby yg tolong buatkan.. Tapi arini kene buat semuanya sendiri.. Memg boleh nak buat sendiri semuanya tapi terkejar2 la kan!.. tapi kain tak gak sempat nak jemur, balik karang lah jawabnya.. huhu.. 



Tadi pagi, dah siap dah.. lepas dah panaskan enjin.. sekali tu perut buat hal pulak.. mrmm... nasib baik tadi pg si kakak senang jer bg kerjasama.. cepat jer dier p masuk kete.. si adik pulak masih tido.. so, angkat jer la.. sebelum tu dorang kena bagi makan madu dulu.. dan si kakak mcm biasa juga la kena bagi inhaler.. dah ready semuanya.. sy pun dah kunci pintu bagai.. 



Masuk2 je keta.. amik la kotak spec dlm dashboard sekali tu.. tak der pulak spec nya.. adoilaaa!! mana la pulak perginya..rasanya semalam tak bawak keluar pun dari kereta.. cari punya cari.. tak juga jumpa.. si kakak pun, cakap nie ha ummi spec ummi!! sy pun pandag la.. skali tu.. spec hitam daaa.. alaaaa... terus sambung cari kat belakang pulak.. dalam paler dah pk maner la pergi nya spec ni.. kalo tak der kompem kena EL.. sbb sy memg tak berani drive kalo tak pakai spec.. huhu



So, terpaksa la buka balik kunci umah.. cari lam umah pulak.. uwaaaaaa... memg tak der.. masuk balik lam keta.. sekali tu ternampak la.. owyh!! kat sini rupenya.. nak tahu kat mana? kat bwah seat sy duduk.. camner leh ada kat situ pun tak tahu...



Baru teringat, masa sampai umah petang semalam, masa p buka kunci rumah tu, dua beradik tu tak kuar lagi dari kete.. mesti kije si adik sbb dier memg pantang nampak kotak spec tu.. mesti nak buka.. 



Sekali tengok jam 7.10 dah lewat dari yg biasa.. uwaaaaaaaaaaaa... mesti lambat nie.. selalu time nie dah masuk AKLEH dah kalo en. hubby bawak.. huhu.. so, pasrah jer la.. sbb umah pengasuh dorang pun tak sampai lagi.. nasib baik cuti sekolah kan!..



NOTE: PASRAH KER? Ekekekeke.. 


13 Ulasan:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

ekekeke...ingatkan apa la yang pasrah...hehehe

LYaFRINA said...

biasala kecoh2 di pai hari..lya pon slalu gk g2.. buata sya tmuntah ats baju la.. mcm2 .. tp sabar je la... ermmm ena, madu tu utk aper??

☆ lieya latif ☆ said...

tu ar, payah kalo rabun ni kan ena...lieya paham keadaan ena, sebab lieya rabun hahahaaah....

pagi2 kelam kabut tu biase ar ena, lagi2 hubby takde...kite sorang2 nakhandle...mmg kelam kelibut dibuatnyer....

ita cutevirus said...

alahai... siannyer.. takpe... skali skala merah.. ehehhehe... :p

Ena said...

izan,

ehehhe..



LyaFarina,

madu tu utk kasi badan kuat, elak selsema dan elak badan (dalaman) sejuk2.. elok utk si kakak yg ada asthma dan madu memg elok utk kesihatan.. ena pun amik juga..



Lieya,

tadi ena cuba tak mengkalut kan diri..heheh.. wlaupun dalan hati dup dap dup dap sampaikan clash pun tak masuk tadi.. hahahha.. maklum la manual!! nak kejar masa punyer pasal..

Ena said...

Ita,

Lom merah lagikkk... hehehe

QuEeN Of 2 Heroes said...

bila kite nak cepat tu...ade je halnya kan...alih2 x dpt nak awal jugak....cam tu la sy pagi2 nak p keje...erm,pasrah je la... :p

Ain said...

kalau semua nak kena buat sendiri, memang kalut dibuatnya....

terkejar sana terkejar sini...

lambat takpe, janji ena selamat sampai tempat kerja....

mamalieyna said...

hukhuk..seb baik dan jugak...sure gelabah gila kan..=P

Nur Hawa Mohd Zin said...

huhu..mcm2 hal...awe plak kak..saja je wat2 lambt g ofis sebb kalu datang ofis unit awe tak bukak..even lmbt atau cepat kuar umah...awe tetap akan sampai b4 pintu terbuka..waaaa

rATu kEBaYA said...

ooo.. gitu rupanya citer pasrah ni.. fuh.. sib baik sempat punch

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

pasrah je la..dah usaha nak cepat tapi lambat gak...sama lah macam kiter...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ahhahah memang pasrah la kak...tapi ok la tue sempat sampai seblum punch card tukar kaler..hehehehehhe cayok2...leh jadi wanita besi la nie..