Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 15 June 2010

Jantungnya Bermasalah



Salam...


Thanks buat kawan2 yg dah tinggalkan komen pasal petua2 dan apa yg perlu diguna utk mengatasi or mengurangkan jerawat tu yeh! (^_ ^). Ok.. kita tutp citer tu la yeh!..


Baru masuk opis nie dalam 15 minit camtu.. (tak tanya ponggg? ekekekke..) perasan!! heheheh... Tak pe.. nak bagi tahu jga.. tadi kami kawan2 opis p tgk EO kat sini baru kuar wad IJN.. tetiba dikatakan jantungnya blocking.. Memg sangat mengejutkan lah sbb orang nya selama nie sihat jer.. (mcm tu juga kisahnya kalo seseorang yg pergi dengan tiba2 kan!huhuhu)



So, bercuti la sehingga minggu depan. Mrmm.. terus rasa susah hati sbb yerla.. penyakit ni nak datang tak kira usia kan!.. kdg kita rasa kita dah jaga kesihatan dengan baik, tak makan benda2 yg boleh memudaratkan tapi nak kena tu kena jugak!! Apatah lagi kalau ada sejarah kelarga yang ada penyakit serious macam nie.. 



Mcm mana ek? tekak nak makan macam2 kan! tapi???? makanlah secara sederhana.. yer tak kawan2!! hehehe.. tapi kalau nak kena juga tu.. harus la redha walaupun susah kan!.. 


15 Ulasan:

mamalieyna said...

huhu..dugaan hidup! apa2pun kena lah jugak berjaga2 ..tapi kalau nak kena jugak tu, redha jerlah, sekurang2nya puas hati sbb kita dok berjaga2 kan..

Dilla Ady said...

takpe ena...yg penting kite redha kalu ditimpa sesuatu penyakit tu...

penyakit tu kan penghapus dosa..

Fara said...

ramai jugak pantang kak ena...tapi pantang jumpa belasah tu la penyakit datang

Redbloodsnow said...

klo penyakit yg ade kait ngakit ngan jantung mmg sgt bahaya kan kak ena. mintak simpang lah kte dari penyakit jantung jantung nih kan...aminnnn

alinac lover said...

jaga kesihatan ya..

jengah2 la blog saya

http://alinaclover.blogspot.com/2010/06/awasi-anak-anak-andaini-mungkin-belaku.html

ita cutevirus said...

isshhh... seram gak... ramai gak kengkawan skola ita meninggal sebab serangan jantung.. aduhai...

mrs.ecam said...

btol3....

Echa said...

kadang kadang... kita kawal makan pun.. nak kena kena jugak kan.. penyakit bukan boleh kita jangka...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

dugaan kan...memang kak..kadang2 kita dah kawal pun ...klu dah tertulis penyakit tue akan datang...makanya datang jugak kan...kena la pandai jaga kesihatan kita kan..takut lak skrang nie macam2 penyakit nak datang menyerang..huhuhu

umialya said...

betul kt ena tu..sakit x kira sapa daa krg ni..

Nana said...

tu la nye..penyakit tu klw nk dtg bukan kira usia...tgk macam amrul umr br nk msk 27 dah kena gout

hajarus said...

betul k.ena sakit ni kadang kita x dugakan...

hajar pun skang ni dah kene start berpantang makan sebab sebelum ni asyik pantang jumpa jer... pastu makanan yang paling minat tu plak sumernyer berkolestrol tinggi... harus dikurangkan... takut skang ni senang sangat dapat sakitkan kak.. xbaik tuk kesihatan... huk3x...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Btul tu Ena..Semuanyer dugaan..penyakit tu dtg x kira sape & usia..wlu camne kita dh kawal sekalipon..kita kena redha & menerimanyer..

nieda said...

Semoga EO ena cepat sembuh..betul tu, kita kena jaga pemakanan.

aiDieNa said...

Sebenarnya kebanyakkan penyakit memang berpunca dari perut.. dan sakit perut puncanya dari apa yg kita sumbat masuk mulut kita.. jadi kita sendiri lar punca kita sakit... tapi kalau dah sebab genetik tu.. tak bleh nak buat apa.. qada dan qadar Allah kena terima.. macam kata Ena.. redha..