Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 23 June 2010

Bertuah Punyer Budak!!



Nie kisah si anak teruna yg sangat rajin di kala ummi nya leka mengadap pc.. abis di lapnya tikar ngan "pencuci" ciptaan nya. Ingatkan dapat la buatkan hati ummi nya gumbira melihat hasilnya.. sekali tu.. umminye mampu keluarkan ayat nie : Bertuah punyer budak!!!(ikut gaya kak Ros dalam citer Upin & Ipin!) Yerla ayat apa lagi yg sesuai camtu.. Patut la dok diam jerkkk!! rupenyer ada projek besar2an..


Baik punyer santai!! Dah buat sepah blh pulak buat muka tak bersalah kan! ish ish ish..


 

Nampak kat sini mcm tak bersepah sangat tapi sebenarnya biskut tu dah melekat dah kat tikar tu.. adeihhh!! Dah la tikar tu baru jer pascuci.. dah kena cuci lagi.. huhuhu.. Cuba tengok biskut tu.. yg disusun lan penutup tu utk amik turn la tu.. nak celup lam air milo, then masuk ke mulut do tenyeh2 ke atas tikar utk menjadikan tikar tu putih bersih agaknyer.. hoho..Abis la tin bisukt tu juga.. terpaksa la dibuang.. kalo tak kan leh lagi isi keropok ker kan!. ehehehe.. baik punyer jimat bekas.. =P







15 Ulasan:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

fuhhh...kalu saya???sure jadi ijoooooooooooooo dah...

LYaFRINA said...

SABO JE LA.. CAM ASYA BARU2 NI.. HABIS AISKRIM DIA PI CEDOK LETAK ATS LNTAI..

MMG BERTUAH ..

chugie said...

ahahah:)) kalau sy dh jd ape agaknye, huhu..

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

ni kalo fiza dah bertukar kaler dah ni! ahahahaha tak tau darwisy tu cane plk.. skrg dh nmpk ciri2 dah..hehe

mamalieyna said...

wooooo hebatnye penangan si teruna...hahaha...mana cari tin biskut tuu...cam arif lum pandai capai...bising mulut je bila nak biskut..huhu..

penatnyeeeeee ena! =P.. bertuah punya budak! hehe..

ita cutevirus said...

eeerrrkkkk.....
AAARRRRGGGHHHHHH!!!!!! itu yg ita buat... sila bayangkan ye... ahahahhaha....

kakpah said...

anak-anak ni kalau dorang senyap je tu, kena intai-intai sebab mestilah ada projek besar yang dorang buat haha..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hahahaha budak2 memang cam tue..klu diorang diam2 tue maknanya ada la keja yang diorang tengah buat tue sebenarnya...
eh tin tue memang leh guna lagi kak..kat umah eida pun tin2 tue eida xbuang..simpan tuk isi keropok ke biskut ke..hehehehehheh

Ieda Al-Habsyi said...

ahahahah!! anak aku pon camtu, sabo je la, dia tersengih2 je, huhuhu!

~Siti Hajar~ said...

Irfan tgk umminya rileks sgt sbb tu dia bg keja..hahaha...sabar ajalah k.ena, klu marah pun bknnya dia faham..

anak2 sy pon camtu, fening kepala kdg2 tu...tensi tensi...adehh!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

2 X 5 ngan Qis..
Klu lily x nk di kacau time ngadap komp..
Lily bg Qis mamam Biskut..
Tgh asyik ngadap komp..toleh kat blg..adeiii..Projek baik punya Qis buat..dlm sehari ntah brp kali Lily ni nyapu umah.. ;)

LIP (^_^) said...

hahaha..memang kena selalu jeling diorang...ada je idea dia nak buat macam2..

rynas said...

haiya..kena bersihkan tikar tu lagilah nampaknya..hehheh budak2kan mmg gitu kerjanya bg sepah..kerja kita kena kemas

rynas said...

haiya..kena bersihkan tikar tu lagilah nampaknya..hehheh budak2kan mmg gitu kerjanya bg sepah..kerja kita kena kemas

☆ lieya latif ☆ said...

adoi!!! jenuh laa ko mengemas balik ena...dpt aku bygkan melekit2 air milo n melekat2 biskut tu kat tikar...dah le tikar tu jenis susah nak bersih kan.....

tapi comel tgk muke budak buat2 tak bersalah tu heeheheh