Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 5 May 2010

Sejuk Hati Ummi


Adoilaaa... apa lagi la dua badik nie nak buat agaknye.. kemain bising lagi mase sy sedang solat maghrib.. Tp settle kan juge la.. sekali bile p jengah kat bilik tengah.. ini rupenyer kije dua badik nie..



Selalunye si kakak nie pakai telekung sy yg dah kecik tu.. jd tak nampak sangat gerak tubuh nye mase si akak ni ngah solat.. tapi kali nie.. dengan berbaju tido dan berlapikkan towel sajo.. si kakak siap bace doa lagi.. "Doakan" apa la tu ye kakak!! hehehe.. Sejuk hati ummi nie.. ^_^


Nie pulak aksi si adik, tertonggeng tonggeng!! mcm tido pun ader.. whatever la!! janji kamu tak gaduh!! macam2 dua badik nie kan!..


Note: Sy suke kalau waktu solat biarkan anak2 ade sekali(biar anak2 biase) tp dengan syarat tak kasi dorg buat bising or main2 kat depan mase tengah solat.. si kakak ye la dah paham, tapi si adik pun jarang mengacau. Yg dier selalu buat adalah ngikut sy solat juge.. kdg2 hampir buat sy tak khusyuk pulak.. haishhhhh!!

18 Ulasan:

iz-AnN عبداللطيف said...

walawehh...sejuk ati ibu jugak...melentur buluh biarlah dari rebungnya...bagus la ena...

mamalieyna said...

alahai..memang sejuk perut si ibu ni ena..! moga2 rajin solat nnti ni! :)

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

memang sejuk perut Ena..pandai anak2 Ena.. Bagus la Ena...

ita cutevirus said...

sejuk... alhamdulillah...
harap² sampai besar la ye kakak & irfan..

☆ lieya latif ☆ said...

alahai..sejuk ati kite kan ena tgk anak2 solat camnie...

pandai tul kakak hah.....semoa menjadi anak yg soleh dan solehah yeak...amin!~~

Nur Hawa Mohd Zin said...

semoga menjdi anak2 yg soleh dan solehah...amin

~Siti Hajar~ said...

pandai kakak anis smyang, kak anis sekolah taska pasti kan? mesti dah diajarkan...

anak2 sy pun dah praktik smyang, kdg2 ikut tp kdg xmo jugak...nak hrp ajar d sekolah, xde la sbb si abg sekolah cina, si adik plk tadika tu xde ajar smyang...hrp kami d rmh ajalah yg ajarkan...

mudah2an mereka jd anak yg soleh & solehah..

MRS. K said...

WAH..WAH.. BAGUS 2 BERADIK NI

NOORWAHIDAH MOHD RIDZUAN said...

bebudak skrg dh pandai..kita solat dia pun nk ikt jgk.Qistina siap korek2 almari nk cri telekung.Dia bleh solat sndri btl2 ikt step..tp rakaat x cukup :-)

Izan Ishak said...

hehe...comei2 2 badik ni solat. mmg sejuk perut ummi mengandung...!
**kakak siap 2 jari telunjuk dia naik...

~~*Lady Salwa*~~ said...

hehe... sronok tengok budak2 pandai solat dah... faris pun camtu la, tertonggeng2... tapi dia suka kacau sal solat, tu yg susahnya...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

alahai pandainyer anak ena ni...ejuk perut ibu mengandung...moga dah besaq nanti jadi anak yang soleh & solehah k...AMIN

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alahai..Sweetnyer 2 beradik nih..
sejuk perut ummi ngandung.. :)

Nida said...

Alhamdulillah..... sejuk perut Ena..

Si adik sembahyang sampai nampak spender..hehe

Adlina Husaini said...

cutenya dua beradik nih sembahyang..bagus betul lah..sayangggg diorang

ina pun biar aisy dgn ina bila solat (ye lah, nak letak kat mana lagi kan, nanti episod panjat tangga berulang kembali)

tapi ina tak leh nak tahan gelak sebab dia akan terjenguk-jenguk tgk muka ina, hairan kenapa mummy dia tak tengok dia,tengok kain sejadah je..

chugie said...

ehehe.. sejuk dan lucu hati sy di buatnye tau..
bagus2 tuk kakak n adik.. anak conoth ni! :P

fatin pun skang ni dh pandai buat sujud bila tengok sy solat.. kelakar pun ade.. aduiyai! s berapa nak kyusuk solat d buatnye

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

comeynya kak...alhamdulillah..syukur.. :)..suka tengok kan..budak2 memang kena bentuk dari awal2...

Ain said...

bagusnyaaaaa......

memang sejuk perut ibu tengok anak2 macam nie....

apakata ena belikan dorang sejadah kecik tue....

boleh la ajak dorang jadi jemaah ena....