Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 31 May 2010

Sebenarnya Hari Ini Sy EL !!



Salam..


^_^


Ada yang rindu kan celoteh or bebelan sy ker? ehehehe.. Mrmm... memg sy menyepi arini.. dan sy pun tidak sangka yang sy menyepikan diri tanpa sebarang n3 kecuali di tengah malam tadi.. huhu..


Sebagaimana n3 sy yang sebelumnya, sy ada maklumkan sedang menunggu ketibaan adik sy dari Johor. Alhamdulillah.. mereka sampai tengah malam tadi.. Mrmm.. selpas makan malam kami bersembang sehingga ke awal pagi.. maklumla dah lama tak jumpa. Macam2 yg kami sembangkan.. :)


Memangdangkan mereka datang juga agak mengejut, jadi sy & en. hubby telah ambil EL.. Yer la, bukan selalu mereka datang, takkan sy nak pergi kerja pulak kan!.. macam tak sedap pulak la nak biarkan mereka di rumah walaupun mereka ada urusan sendiri disiang hari.. Jd, Sy telah sama2 menyertai mereka hari ni..


Selepas urusan adik sy di putrajaya selesai, kami pun berjalan2 la mengisi masa yg ada. Memg rasa sangat happy dan rasa nak sambung cuti lagi je.. ehehehhe.. over la tuh!! tapi?? tak pun, mana boleh ambil EL banyak2, buruk rekod sy nanti. Sy jarang ambil EL kalau bukan sbb sesuatu yg betul2 emergency.. tapi kali ni tak apa lah.. bab kata sy kat atas tadi, bukan selalu.. 


Petang tadi semasa kat sana, hujan turun mencurah2.. Alhamdulillah.. sejuk & nyaman.. walaupun tergendala aktiviti outdoor kami... maybe next time ka ila? heheh.. Otw balik pulak, banyak kemalangan terjadi.. ada perasaan gerun disitu, tapi kami tetap rancak bersembang sehingga melupakan pemandu & co-pilot yg dah keletihan (en. hubby & biras).. Sampai rumah pun dah nak maghrib.


Masuk je rumah, sy terus ke dapur walaupun tadi kami dah makan. Rasa tak sedap pula nak biarkan perut mereka tidak terisi sebelum balik, biarpun kami sudah kepenatan dan mereka telah memberitahu agar sy tidak memasak.. tapi dek rasa keseronokan berkumpul, yang penat tu hilang =D dan edisi memasak dan makan beramai2 itu buat sy rasa sangat happy.


Lepas makan malam tadi, mereka terus bertolak balik ke Johor... lepas tu, sy kemaskan apa yg patut dan uruskan keperluan anak2 untuk esok.. Sy tidak sempat blog waking sbb mata yg sangat mengantuk. huhu.. Tapi n3 ni panjang juga kan!


Biasa la bila kita ada mcm2 nak di storykan, maka berjela2 la n3 jadinya.. huhu


NOTE: Tiba2 penulisan sy ni mcm skema pulak! hehehe.. =D

12 Ulasan:

chugie said...

owh.. ena pun cuti ye..

sama lah kita..

mesti best sgt borak tu kn?

umialya said...

kesian ena.. rehat le dulu, sambung n3 sok k..

kakpah said...

seronok bila adik beradik berkumpul kan?

Ieda Al-Habsyi said...

wah, ena, ieda mc hari ni dan esok, sebab amanda cedera masa tgh main...sob..sob..

Izan Ishak said...

syok kan ena sekali skala jumpa adik beradik. borak sampai xingat!

Nana said...

saya selalu amik el kalau damia xsihat pastu klw malas g keje amik mcm heheh

ita cutevirus said...

waahhh!!! ila da dok johor ek??? huhuuhu.... sure byk benda yang nak distorykan??

aiDieNa said...

Tak letak gambar adik ker Ena.. cuti rupernyer.. patut ler pagi tu keta tak bergerak dari garaj.. :p

MAMASYAZA said...

memang sronok kalo sedara mara datang umah, penat pun tak pa janji tetamu yg dtg puas hati ngan layanan kita

Mama Adli said...

hehe..sama la, i pun EL semalam (31/5) sbbnye.....kena htr kereta g servis...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Owh..Patutlah Ena sunyi semlm.. :)

LYaFRINA said...

xpe..xpe.. family harus di utamakn..
rehat dulu..