Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 12 May 2010

Owh! Peberetku!!



Dah lunch ke kawan2? hehehe.. Arini (semalam) sy lunch dengan menu peberet sy.. tak tau la bile nak jemu makan mende nie.. hari2 makangggg pun tak pe.. hehe.. Tp tak de la sy makan hari2 pongg.. tu kenkonon je la kan!.. dah kate peberet!!.. ekekeke.. Tp seyes la dlam seminggu sy akan makan sekurang2nya sekali.. mesti!! kalau tak makan cam ada ygh tak kene jekk.. pastu nanti dok teringat2 jekk!! Mende apa tu erk?

Laksa!!! hehehe


Ye! sy tau.. kalau masak kat umah lagi puas makan.. mcm Mamalieyna dan Siti@ Teratak Ibu masak tu.. Sy bukan tak nak masak kat umah tapi selalu lupa nak beli ikan ni siap2 kat pasar rabu..huhu.. kalo nak tunggu ari sabtu ahad baru nak p alamaknye memg tak de la.. sbb en. hubby ku yg bz sokmo.. sudahnye.. beli je la dekat ngan opis. Memg sedap Laksa nie.. Nampak gambo tu cam biase je kan!.. tapi sangat mebeles.. Apa2 je la ena.. kalau dah suke tu memg la puji melambung! kalo tak suke tu.. kompem la ckp tak best!.. heheh.. tp ada kawan ops sy yg tak suke makan laksa mulenye, bile sekali dier rase laksa nie.. terus nak jd pelanggan tetap tiap2 minggu cam sy gak.. ahahahha..


24 Ulasan:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Lama tak masak laksa... bila la agaknya ye nak masak... hehe

selalu beli je la sebab satu mulut je nak makan iaitu hubby sal. sal tak berapa sangat...

Siti said...

Tgk laksa Ena ni terliur lak siti....hahah..

psst..smalamkan kawan siti ckp, ada paste laksa segera..mcm pasate mee bandung, laksa sarawak gitu...hahaha...dia ckp, sedap..siti nak try la beli satu..kalau time kemalasan...leh guna tuk masak..hahaha

MRS. K said...

my feberet also!

Nur Hawa Mohd Zin said...

sedapnye laksa....errmmmm...makan sampai demok ye kak ena..hehe

chugie said...

Laksa.. sedapnye tengok gambar tu.. Sy pun suka gak makan laksa.

Walaupun bukan Fav Food, tp bila tengok laksa, sure tangkap leleh punye lah.

mumyShaneQeisha said...

laksa sarawak my feberet.Suka sambal belacannya..

~Siti Hajar~ said...

alamak! kak ena tayang laksa lor...

kita sama la hantu laksa, sy ni klu dpt laksa xmkn benda lain pun xpe dah...

LYaFRINA said...

wowww.. laksa mde ni???? nmpak best... lya kalo nk makan.. beli j.. x reti masak lgsung.. heheheheh (teruknyerrr)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Nampak sedaplah Laksa E-na tu..tp kita x mkn sgt laksa.. ^_^

ita cutevirus said...

laksa feberet ku jua...


p/s: ena, ita teringat kat laksa pakcik kat padang matsirat tu... ala, kat depan bsn tu... huhuhuuh... menyengat... ngan laksa kat ngan jeti kuah tu... laksa penarak... lagik mabeles...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

last week sy ngidam laksa
hubby ingat sy pegnent
keh kehkeh

nak ngengader ngan dia sekali sekal pon takleh
ngidam je ingat ngandung
huh!

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

dah lama xmakan laksa...maw jugak......

MAMASYAZA said...

wow memang sedap, akak pun suka, tambah2 kalo makan laksa+bihun...fuhhhh sungguh sedap..hingga menjilat sudu

☆ lieya latif ☆ said...

sodapnye ena....lieya suke mkn lakse....ngan daun2 kesum lieya telan heeheheheh

LIP (^_^) said...

my favourite too!!

Izan Ishak said...

ena...
jelesnya dpt makan laksa...
nak jugak...nak jugak...

Atan Athen said...

ooooh sedapnye....

umialya said...

laksa asam mknn kegemaran akak.. bak semangkuk!

mamalieyna said...

nyum..nyum..nak laksa! nak laksa! sedap tuuu...my feberat too! ^_^

cam eina gak, seminggu WAJIB sekali, sunat 2,3 kali,,hehe..

sabtu baru ni eina wat laksa, tak cukup sebungkus, tmbh lg 1/2 bgkus..padahal makan 2 org jer..ayoyo..mmg kuat mkn laksa tul nih! :p

IdzaLia said...

sedapnya... terliur lia ni...
laksa favourite lia tuu...

Nana said...

uwa...nk nanges tgk laksa ni mmg 2,3 arini ngidam nk makan laksa huhu esok kena carik ni

kakpah said...

wow laksa... kakpah suka gak laksa ni tapi tade la ngidam macam ko hehehe..

Redbloodsnow said...

my favy tooooo akak cyggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg :)

NOORWAHIDAH MOHD RIDZUAN said...

anda telah membuat saya tersangat jealous...adoi..nak jugaaaak..