Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 22 May 2010

Dah minum petang ker?



Pagi sudah, tengahari pun sudahhh.. apa pulak nak masak untuk minum petang ni ekkk? mrmmm.. kawan2 ada idea? ^_^


Best juga kan kalau petang macam nie makan ubi rebus cicah ngan sambal ikan bilis ker, makan terus dengan ikan masin ker.. tak pun di minum bersama kopi panas.. perghhhhhhhh!! terangkat juga kalau sesekali makan kan!.. hehehe.. bg yg suke jer la kan.. org bando pandai ke erk makan macam tu? sy owang kg.. so, maner ponggg pergi tetap teringat asal usul dan makanan2 kg.. ^_^



Fail:YosriKopi.jpg
ehsan dari en. google

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ms/9/97/Tapir_Ubi_.jpg
ehsan dari en.google

Psssttt!!.. ni bukan ubi rebus tau!! sekali pandang macam ubi rebus.. tapi cube perhatikan betul2.. ubi rebus ker apa? hehehe.. tak kuase nak layan kan!.. ye la ye la.. tu adalah tapai ubi.. heheh



Huhu.. tengok gambo pun jadi la.. apa nak buat, maner nak cari ubi kayu mcm nie?.. memg la ada di jual tapi sy kan suri rumah sepenuh masa bile tiba ari sabtu & ahad!! jd bibik pon ado gak kdg tu.. hehehe.. maknenyer.. iyooo lah kan sy di rumah sajo tanpa en. hubby.. mane nak dapat kan!.. uhukkk!!





12 Ulasan:

Izan Ishak said...

ena...izan pun suka kalau ubi rebus cicah sambal ikan bilis. asal org kg, mmg tekak ke kg ajelah.

izan dah minum ptg...air milo cicah biskut je! anak2 tido...

eynda said...

Kalau orang yg suka makan...kampung ke...bandar ke...makan jugakk :-D

Ena said...

izan,

hehehhe..
mrmm.. tu la best kalo dapat makan yg tekak tengah rase nak makan kan!.. tapi apa la daya ku.. alolo.. sob sob sob..

Ena said...

kak eynda,

hehe..

kak eynda pun suke makan juge ker? heheh..

IbuHanna said...

ena,
wah! ubi rebus sgt sedapppppppp..nak2 kalo petang2 hujan turun ke kan..sgt layan..bikin ai terliuq la..ni yg nk kene gi cari ubi neh..

Ummi Aisyah said...

btol2..kalu time ujan lagi best pekena ubi rebus ngan air kopi..uishh..tak terkata sedapnya..

Ena said...

ibu hana,

memg best makan dikala hujan masa ubi tengah panas2.. wahhhhh... kecor dah nie.. hhehehe.. :)

Ena said...

Ummi Aisyah,

betul betul betul.. :)

Wanie said...

sedap gak menu petang tuh Ena..Mau ditambah minum kopi panas2 sodap tuh...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

peehhhh nasib baik baca N3 nie di pagi hari..kot x..harus nangesh mintak kopi o panas nan ubi kayu rebus jugak..maw jugak..maw jugak..

MAMASYAZA said...

yup sedap tu, sungguh menyelerakan

Nana said...

dah lama gile xmakan ubi kayu ish sedap nye kan