Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 18 May 2010

Batu Belah Tapi Tak Bertangkup Dahhhhh!!


Salam..

kawan2 dah bekpes ker? heheh.. pepagi dah tanye owang nye bekpes.. sendiri pun lom bekpes lagik gamaknye time n3 nie di publish kan!.. Naper gamaknyer? sbb mase n3 nie dibuat, jam baru kul 10:50 malam.. bekpes kan belah PAGI!! keh keh keh!!


Arini nak jamu kek coklat kukus buat tatapan mata korang untuk bekpes pg nie.. huhuhu.. Awat ghupe kek lagu tu erk? kui kui kui!! Maapppp lerrr.. sy nie tak terror pun masak kek cekelat nie.. dah cam batu belah batu bertangkup pun ado.. hoho..


Nie la dier si batu belah batu bertangkup tu.. Tapi kan! dah belah tapi dah tak bertangkup dahhhh.. ternganga jekkkk camtu.. ngeh ngeh ngeh..Burwuk pulak ghupe cenggitu.. huhu


Aik? dah habis??? alolo.. dalam dok terbelah tu pun leh abis yeh!.. tak kisah la janji laku kek cekcelat kukus ku ituw!!!


Sebenarnye.. yg dah abis tu bukan yg terbelah tu.. sy sempat masak utk 3 bekas.. Mase tengah kukus yg dah ternganga tu, sy cube masak gune Microwave utk yg bekas kecik tu.. cume 3 minit dah masak dah.. Tapi yg sy kukus tu lebih kurang 45 minit juge baru masak..hoho


Apa bezanya? yg dikukus tu lebih moist kalau nak dibandingkan dengan yg masak guna microwave tu.. tu pun si kakak ngap sorang2 je utk 1 bekas tu sementara dok tunggu yg tengah kukus tu masak.. Si kakak memg antu kek cekelat.. Kejap jek dah abis..


Pssstt!!, si kakak tu kan, time nak tido pun dier leh mintak nak makan kek lagik!!  Haaa.. selagi ado camtu la anak dare tu sorang!! Bile dah abis dier akan cakap, ummi buat la lagi.. Adeihhhh!!


Note: Menu kek Nie xtvt di hari Ahad lorrrrrr!! heheh


22 Ulasan:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

wahh...behnya...nak sikit...nak sikit...lapo ni...

mamalieyna said...

nyum2x..sedapnye..oo buat ari ahad ke, ingt hari bekerja ^_^.. eina jugak mls nak buat kek2 ni..hehe..

~aSHa~ said...

tak kisah bentuknye terbelah ke apa..janji sodap hingga menjilat jari...bestnye kek..

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

rupa bukan mempengaruhi rasa pon..hehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

owh, pandai la akak buat kek yeh... nanti pos la sket kat sini, nak rasa... hehe

QuEeN Of 2 Heroes said...

terbelah pun xpe kak...janji sedap... :p sy pai la ni x pandai2 wat kek...huhu leh la berguru ngan akak nih...nak resipi leh.. :p

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

wah sedapnyer...nak tikit boleh...kirim la kat sini ena

IdzaLia said...

mesti sedap tu yg abis cepat.. nanti share le resepi.. ;)

LIP (^_^) said...

aik ena pun cite pasal favourite saya mcm rakan2 bloggers lain..saya mmg suka sangat2 kek kukus..tapi tak reti buat..hihi

~Siti Hajar~ said...

canteknyer ghupe kek kak ena tu, kat lain xpdt taw mcm tu...hehehe

xpe kak ena, xcantik pun xpe janji sodapppp...+ licin....

Anis suka cake coklat sama la dgn auntie hjr ni, delicious + mabeles la kan...terliur la kak ena...huhuhu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Takpe yg penting rasanyer sedap... :)

mawar_berduri said...

walau pun terbelah tak bertangkup ...tapi tetap nampak sedap ...wa....nak pg beli kek coklat la petang ni .....

Izan Ishak said...

sedap lah tu ena siap kakak request suruh umi buat lagik...
izan dah lama xbuat kek nih...m.a.l.a.s...hehe..

Redbloodsnow said...

whoaaa..sekejap licin??? perhhhh!! hehe...ailike kek ceklat kukus..yumm yumm nangiss!!!..hehe

namakusuraya said...

kak ina nape tak bagi kat saya sikit... huhuhuhuhu... hehehehhe leh la ajar saya wat kek ek.. alaa lum ada oven lak... nanti sy celok microwave sesape k.. hehhehe

chugie said...

wah kek cekelat, dh lama sy x buat kek.. nampak sedap je tu!

dari pembacaan entry2 mu ini, dapat di simpulkan yang anak2andamu memang suka makan kan?? best2!!

Mama Hanim said...

aduyai..mesti sedap tu.. nk skit la ena..

Nana said...

wow nampak sedap nih baru nak minta dah abes plak ehhe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

wekekkeke
lawak tol mek na tajuk..gempak beb!

kakak leh kwn ngan auntie ye..sbb anti pon antu kek cekelat!

~ Lady ell ~ said...

ya allah,sama pulak aktiviti kita hari ahad yer..tp ell buat utk kidz bg kat cikgi dier..:) hari guru katanya..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

dah lama xbuat moist kek..dulu sebelum preggy rajin jerk buat..skrang dah malas dah...

ita cutevirus said...

waahhh... bagusnyer... tahniah.. lepas ni leh kasi kat kitorang sebekas eks.. eheheh..