Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 19 April 2010

Ukur Baju Di Badan Sendiri

Salam Isnin..

Hehehe... Org len dah nmasuk brpe n3 ntahh.. sy baru tergedek2 nak jengah blog.. huhu.. Tak  per la.. janji jengah la juge kan!.. Sblm wat n3 nie.. cam biasa la ziarah menziarahi jiran tetangga kan!.. Ahaks!!.. Jiran la tu kan.. 

Exceli kan, sy masih blur apa stori sy pagi nie.. dah ada yg dok dlm draf tu.. tp mcm nak membebel kejap.. hoho.. tak puas membebel kat umah.. nak bebel kat sini pulak.. Nasib la labuuuuu.. 

Tak de mcm nie cerita nya.. ade la sorang hamba Allah nie.. tetibe jer dier jerit camni.. "Kecikkkkkkkkkk" So, sy yg memg kompem kecik nie pon toleh la ke arah sound yg kurang asam tu kan!.. Sekali, hamba Allah tu blh gelak kuat2 & cakap.. Owyhhhh.. ngaku (ye sy memg mengaku dan tak pernah pun menidakkanya) pulak ko kecikkkkkkk ea pendek!!!.. pastu sambung gelak2.. ", Sy just jawab kat dia, Alhamdulillah.. sekurang2nya sy masih sempurna dan tidak cacat. Sy pun tak pernah mengata orang tak kira org tu macam mana sekali pun sbb sebaik2 kejadian di muka bumi ni adalah kita MANUSIA. Lepas tu sy terus berlalu dari situ.. Lepas tu hamba Allah tu blh cakap camni: "Ala.. gurau je la.."

Kalau kawan 2 rase  la kan yg kene jerit & sound camtu.. apa korang rase ye? sedap ker? lemak manis berkrim di sukai ramai? or rase pedas cili berapi? hoho.. 

Sy bukan apa la.. sungguh korang sopan org tu.. dia cakap macam tu seolah2 DIA mempersendakan kejadian oleh NYA. Sedangkan yg dok jerit mcm tu pun.. empunya badan tidak ler besar mane.. tinggi sikit dari sy.. Mrmmm.. Tak sedar diri betul.

14 Ulasan:

Mama Hanim said...

salam.. dia tu saja nk spoil mood ena pepagi isnin cmni kan.. huhu..

dia ada problem kot, pastu jeles tgk ena hepi je.. sbb tu dia provok cmtu kot.. a.k.a jiwa kacau la tu agaknya..hehe..

IbuHakimHaikal said...

xbaek betullah..napelah nak sakitkan hati org..abaikan ajelah ena... ;)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Mmg kurang ajar...
Dia jeles kat Ena tue..

Lily pon pernah gak org buat cam ni..
Lily pon kecik...kekdg org panggil kecik / pendek..Kita mmg sedar lah kita kecik kan..Tp jgn lah buat kita cam tue..Semua nyer ciptaan tuhan..Nk bergurau pon tgk tempat lah..Kita pon ada perasaan jugak kan..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

eeeeee sangat kurang asam taw..buat spoil mood jerk kan..kat opis orang nie pun ada gak kak..hari2 jumpa orang mesti nak panggil orang gemuk...huh` sabar jerk la...klu ikutkan hati nie..memang dah lama dah..tapi kena banyak2 bersabar jerk la..

Siti said...

adoi....org ni kan suka jadikan bentuk fizikal org sebagai bahan gurauan...sabor jer....
takpe Ena, allah swt tu maha adil..tak balas hari ni, esok lusa ada la tu..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sama la mek na
sy pon pernah kena
selalu gak la

ade sekali tu budak umah sewa time bujang
dia ckp..tula ko rendah sgtla rose..tu susah nak sangkut

ati ni geram je nak balas..sib baik tak balas camni.."sekurang2nye aku tak itam cam ko.."

=)) sila gelak guling2

Nana said...

ckp xsuka klw org gelar2 mcm tu ketot ke, ke gemuk ke, debab ke
paling benci dengar
diaorg seme org bole buat gurau2 menda mcm tu ke?mayb ada org xkisah tp xseme org gitu kan?

~~*Ummi AFD*~~ said...

Salam... adoi, sabaq je la... Tak pernah kena la lagi camni...

Tak pa akak, sabanq je la banyak2. tu la kan, org suka suki je nak kata apa yg diaorang suka. tak pikir dulu camna perasaan org yg dikata tu...

ita cutevirus said...

eeerrkkk...
kurang garam betul la manusia itu... itulah antara contoh manusia yg selalu mempersendakan & mempermainkan kejadian Allah s.w.t ena....

mamalieyna said...

huhu...memang geram + kecik ati loor..

kt opis ni, ada 2 org yg dipanggil oleh seseorang dgn panggilan kecik..! sian depa tu..huhu..

chugie said...

sedapnye mulut die jerit2 camtu kan? xpe2.. biar kan die camtu, janji ena x ikut cam die kn?? tatak bagut wo..

~aSHa~ said...

nak gurau tak kena tmpt dan hari...dan gurauan plak berkenaan tubuh seseorg...mmg sensitif jadinye

Ain said...

memang tak patut dia cakap camtu....

nak bergurau pun biar la bertempat....

kena fikir jugak hati dan perasaan orang macam mana.....

iz-AnN عبداللطيف said...

ena...p jek lempang dia laju2...suka jek cakap orang cam gitu...hoh