Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 19 April 2010

Sedikit Aje Tu..

Salam..

Tiba2 ber n3 di kala anak2 & en. hubby dah pun mula melayarkan bahtera mimpi.. Moge mereka mimpi yg indah2 ye.. ^_^

Kami baru saje balik dari shopping tadi.. hehe.. shopping la sangat tu.. beli barang dapur & keperluan anak2 je.. sebelum tu pergi isi perut dulu.. Dah kenyang baru la mulakan operasi membeli & membelah.. hihi.. Mrmmm.. bukan ini yg sy nak stori kan sebenarnye.. tadi sy ader terbace satu n3 dari SINI

Rase sungguh kerdil & sedikit nya ujian yg kami lalui sekeluarga. Ibarat 1/3 saje. Ye!.. betul tu, terlalu banyak halangan, ujian & dugaan di berikan pada mereka2 yang terpilih. Antaranya baby hana seperti n3 sy yg sebelum nie.. Doakan yg terbaik buat mereka ye!.. 

Sebelum nie sy ade juga follow sy blog NIE.. kisah kesihatan yg dilalui nya amat perit dirasakan.. tapi penulis nya amat tabah lalui dugaan & ujian tanpa mengeluh. Menyalahkan takdir jauh sekali. Terase insaf menyelinap kessegenap ruang diri sy.. Terase betapa sy terlalu bersyukur dengan kesihatan yg di Anugerahkan olehNYA. Alhamdulillah.

Sesekali di uji bermakna kite sebenarnya di beri perhatian oleh-Nya.. Kalau dibiarkan kita tanpa sebarang ujian sehingga kita lalai.. bermakna kite telah jauh dari-Nya. Mesti kita tidak mahu jauh dariNya kan!.. Jd, redhailah dengan setiap ujian dariNya.  ^_^

12 Ulasan:

MAMASYAZA said...

bab bershopping sudah semestinya best, mlm ni en. abah, ada keja, balik lambat, akak malas nak masak, akak bwk bebudak bertigas tu g beli burger n nasi goreng cina

ita cutevirus said...

ena,
ita penah denga orang cakap...

"kalo kite raser kite susah, sebenarnyer ade orang lagi susah dari kita... jadi, bersyukurlah dengan apa yang kita ada..."

betul jugak kan.. mungkin Allah sengaja nak menduga kita dengan dugaan² kecil supaya kita lebih bersyukur & beringat....

Redbloodsnow said...

bukan semua org menjadi pilihan ALLAH utk diuji tahap keimanan dn kesabaran taw. Di harap beliau sabar n tabah menghadapi segala ujian dn dugaan yg ALLAH berikan. tuh tandanya ALLAH syggggggggg sgt kat beliau :)

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

w/p kita tgh susah atau menerima ujian kita kena sedar ada org lain lg dasyat ujian yg dia terima.kdg tu mmg rasa nak merungut je tp bila pk blik ada org lain derita nak tanggung kan..huhu

umialya said...

Itu tandanya kita disayangi dan ramai lagi yang mengalami nasib yang sama.

IdzaLia said...

Allah s.w.t sayang kat pada hambanya tu sbb kita kena harungi segala dugaan yg dtg..

Adlina Husaini said...

tak dapat dibayangkan apa yang parents hana tu rasa ye.. setiap hari tentu mendebarkan buat mereka.. semoga doa kita dapat meringankan penderitaan mereka..

mamalieyna said...

betul tu, stp kali diuji kita kena ingat yang, maha hebat ujian yg org lain terpaksa hadapi..sentiasa bersyukur!

chugie said...

betul tu na.. kadang2 sy pun ade gak rs yang beratnye dugaan yg sy dh terima, tapi bila baca kisah2 org lain, sebenarnye saya patut bersyukur yg dugaan sy terima tu x seteruk yg org lain rs..

"Allah tu maha mengetahui keupayaan setiap hambanya, dan DIA tak akan beri dugaan yang tidak setimpal dengan keupayaan kita"

zue @ annaleeya said...

betul ena... kita rasa kita susah sgt... tapi ader lagi org lain yg lagi susah dari kita... bersyukur dgn ape yg kita ader...

hajarus said...

setiap ujian & dugaan yang Allah turunkan kepada hamba2nya semuanyer bersebab.. Oleh itu sentiasa lah mensyukuri setiap anugerah dr Allah...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ALLAH turunkan ujian kepada umatNYA bermakna ALLAH sayang kepada umatNYA.DIA nak menguji kesabaran kita..dengan setiap ujian DIA..