Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 19 April 2010

Sambungan N3 TADI

Hehehe..

Mesti kowang gewammmmmm jek ngan n3 sy arini.. asyik bersambung jek ye!.. ok..ok.. kali nie sy cube ringkaskan seringkas2nya.. hoho..Tapi tak der apa sgt pun..

Ye!.. memg batuk sy dah baik & sembuh dr pneunomia.. Alhamdulillah.. 


****************************

Apa kaitan dengan n3 nie dan ke-2 & 1st & kenapa sy kate BERSAMBUNG.. Ok mcm nie.. ingat tak n3 minggu lepas pd hari khamis sy buat n3 Jom Balik Skrg!.. Haaa.. n3 ni ade juge kaitan dengan n3 yg tu.. 

Ari khamis tu sbnarnye sy bawa si kakak/anis p check up kat GH.. berkenaan asthma nye tu.. tu yg sy balik cepat.. tp bukan balik rumah.. tp pegi situ la... hoho.. Kaitannya? ok, tibe giliran si kakak petang tu, sy pun tanye macam2 la kat doc.. naper si kakak tu tak baik lg? naper makin kerap sejak akhir2 nie...Then, doc tu tanye la dulu si kakak ade tak penah kene pneumonia? sy pun jawab la tak der.. tp yg pernah kene tu sy.. hoho..

Doc tu pun ckp la.. patut la.. si kakak mewarisi paru2 sy yg lemah kate nyer disamping keturunan sebelah en. hubby juge.. sob sob sob.. Tapi sy mcm heran juge la.. naper kakak kena selepas sy dah kene.. bukan sblm? 
Kater doc pulak.. pneumonia senang nak kene pd baby.. apatah lg mase ibunya (sy) tengah sakit tu, si kakak di bawah jagaan sy sepenuhnya.. sbb sy cume MC & rehat di rumah.. bukan di hospital. Jd, sedikit sebanyak si kakak dah varisi dari sy.. huhu.. cian kakak.. Walaupun dier tak diserang dalam bentuk tu.. itu yg dier kene asthma.. Manakala en. hubby pula punyer masalah resdung yg serious. Di tambah lg adik beradik en. hubby juge ada mengidap asthma dan pernah menjaga si kakak semasa dier beurumur 2 bulan (lepas pantang dah masuk keje). SIL sy tu still ada asthma sampai skrg termasuk la anak2 dier.. huhu.. kesian kan!.. 

Kesannya, sy tidak tahan dengan sejuk tp selalu buat2 tahan je.. kdg2 sampai biru2 kaki tangan sy jadinya.. Ada mase nye sy juge terase seolah2 sesak nafas biler terlalu sejuk.. Tp kan sy suke cuaca yg sejuk..sbb dingin & nyaman kan! hehehe..Menurut doc, pneumonia boleh berulang sebenarnya. Mudah2an sy tak di serang lagi la.. huhu

NOTE: Jangan lengah2 kan walau apapun sakit yg menimpa.. Harus jumpe doc segera.. Sekurang2nya ia tak sempat merebak kan!.. Selamatkan Keluarga Anda

11 Ulasan:

~aSHa~ said...

tak terkata..

semoga ena dan 'kakak' cepat sembuh..leh baik kan?

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

akak jaga kesihatan k..btoi tue penyakit nie kadang2 kita xsangka kan..semoga akak sembuh sepenuhnya..amin...sayang akak...muahhhhh

~aSHa~ said...

ena, maksud sha tak terkata tu..sbb sha terkedu...

asha tak pernah alami situasi ni dari kecik..family2 xde lagi setakat ni...tak tahu nak hadapi kalo terjadi...

~~*Ummi AFD*~~ said...

tu la kan. bahaya penyakit yg menyerang dalma diam ni... risau jugak sebab faris pernah kena...

apa pun kena la sentiasa beringat & berjaga2... akak, take care tau... Kalau sejuk sangat pakai je sarung tangan & kaki macam sal ni...

panas sket badan... janji tau, take care...

zue @ annaleeya said...

hari tu pon anak akak Airel demam smp seminggu.. sib baik xde ape2..

take cre ena... hrp ena dgn kakak sihat sepenuhnya....

mamalieyna said...

huhu..bahaya kan..dalam tak sedar dpt penyakit! harus lebih peka, rasa tak sihat jer, jgn ambik mudah! harus jumpa doktor!

pepun harap ena makin ok, takde diserang lg dgn penyakit tu..take care tau!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Btul tu kan..
Klu sakit2 skit pon mmg x leh
lengah & amik mudah..

Semoga Ena & kakak Cepat sembuh & sentiasa sihat!!

~ Lady ell ~ said...

jaga kesihatan ya...tak tau nk cakap camne lg.

Echa said...

asma ni selalunya penyakit keturunan... kalau salah seorang.. mak atau ayah ada penyakit ni... kebarangkalian anak kena tu memang tinggi... cam sya jugak.. suami memang ada asma... so, aqeef sekarang ada asma.. tapi kalau kata nak dapat asma tu.. tak yah keturunan.. kalau kata nak kena tu.. kena juga kan... bila anak anak kena asma ni.. kesian kan...

MAMASYAZA said...

betul tu, samalah cam akak, en. abah masa kecik2 dulu ada asthma, bila sikecik kena pneumonia masa umo 1 thn 5 bulan, akak jadik phobia...kalo sikecik batuk aje, cepat2 bwk g pakar. buat masa ni alhamdullillah semuanya dah ok...tp kena slalu dipantau takut kejadian berulang semula

Redbloodsnow said...

yeahhh betol tuh. jgn lengah² :)