Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 24 April 2010

Pagi Yang Cerah

Salam Pg Sabtu

Selalunyer bangun pepagi lepas solat subuh.. sy suke gak p tido balik kalau malamnye tido lambat.. Malam tadi tak awal sanagt tak lewat sgt..hihi. Mrmm jarang ngadap tenet pepagi sabtu yg hening nie.. Kalau ade n3 tu maknenyer sy buat auto publish.. tp arini tak moo tido la.. tu yg ngadap tenet & blogwalking.. Ramai juge yg dah buat n3 pepagi nie.. mrmm..bagus3x.. ^_^

Sambil ngadap tenet nie.. paler dok fikir nak masak per utk breakfats pg nie.. en.Hubby tak de.. dah kuar dahhh.. arini en.hubby ker Tampin pulak.. Naper kami tak ikut? Tak larat la nak ikut dengan anak2 yg aktif sepanjang mase..Tak pepasal en.hubby leh stress nanti. Dier nak wat kije..Perlukankan daya fokus yg tinggi.. hoho..

Lagipun selalunya ari sabtu adalah ari mendobi, mengemoop, membuang segala sawang2 yg ada. Ni pun tengah tunggu en. "robot" tu settlekan cucian yg terakhir.. Leh jemur kain pepagi nie cepat skt kering.. Ker ade yg dah berjemur erk? ehhehe..sy la yg lambat makneyer.. heheh

K, la.. si adik dah bangun!.. nak wat susu & sarapan dulu.. 

Daaaa...

Note: Memg Pg Nie Dah Cerah (tajuk n3) Pun.. Tengok la jam dah kul 8.05am..takkan gelap pulak!! hehehe

11 Ulasan:

Izan Ishak said...

hai ena...selamat pagi!!!
izan baru je sarapan, sandwich sardin letak salad ngan tomato manyak2....
ena buat sarapan apa ari ni?

**twin blm bangun lagi...naufal dah bangun...muhaimin plak skolah...

sHi Ma said...

salam... Pagi tuk ina n family...
hari nie shima keje 1/2day... baru je pas sarapan nasi goreng, beli kat kedai kak eton....

have a nice day...

Ena said...

Izan,

sedap tu.. sandwich.. ena masak nasi goreng jekkk..

Ena said...

salam shima,

owyh keje ye arini.. nasib baik 1/2 day aje kan!..kalo tak mesti bowinkk..
same la nasi goreng juge.. hehe

*Dak kecikkk* said...

Hepi holiday kak ena..
:)

mamalieyna said...

wah2x..semangat bernew n3 pepagi sabtu ni ye..hehe..

kita kemas2 umah je, sarapan pun roti jer..membasuh?..esok la, tunggu kain byk sket..sbb semlm en suami dh settlekan bab masuh membasuh sbb dia off..hehe..

skrg smbl tnggu ikan tuk buat laksa tu sejuk sket, layan la tenet jap..ramai jgk ghajin bernew n3 ye..bagus2x.. ^_^

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

samat pagi akak...tue la nasib baik hari nie cerah kan..semangat skit nak buat keja umah..kita pun baru lepas mengemas umah..nie pun xsempat nak bekpest lagi..huhuu gila tegar kan..sampai xsempat nak bekpest terus login blog..hehehhehehe...

psttt kain baju en shukri dah basuh dah semalam..hehehehe...pehh lega..

Ena said...

Dakk Kecikk,

heheh.. lame la utk awak juge.. epi holiday

Ena said...

Mamalieyna,

wahhhhhhhhhhh.. masak laksa..
ena pun sebenarnye tingin nak masak laksa arini. tp bahannye tak cukup pulak.. hoho.. tak pe la.. masak la pa yg ada.. janji kenyang perut suke hati..lalala..hehehe

Ena said...

Purplelicious,

Tu la.. dulu mase berdua pun cenggitu..basuh kain bile mesin basuh dah penuh.. kao tak nunggu laa.. senang kan!.. sekrg.. x der maknenyer.. kalo free sehari..seok nimbun balik.. bebudak banyak pakai baju.. pd hal bukan dorg g memane ponggg..

MAMASYAZA said...

akak bangun awal pagi td, en. abah nak g treasure hunt. lepas bye bye kat en. abah, akak mesin kain, sempat cabut rumput n cakar2 ckit kat blakang umah. menu bfast pagi td, nugget n minum nestum aje.