Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 17 April 2010

Sejuk Dan Nyaman

Petang2 macam nie.. terase nyaman nya bile hujan turun.. Sejuk  rasenyer... Tengahari td.. cuaca agak terik & terase kepanasan bahangnye walaupun berada di dalam rumah. Kepanasan sekarang pun kite mengeluh sane sini.. Mcm maner lah nak lalui nanti.. Tp kalau tak silap.. kepanasan tu bergantung kepada amalan kite di dunia kan!.. huhuhu.. Kite nie selalunya tahu semua tu.. tapi selalu lupa kan!.. itu la pentingnya saling ingat mengingati.. 

Sekarang cuaca sejuk.. Kat tempat kawan2 hujan juga ker? kat sini (Ampang) semasa n3 nie dibuat. memg hujan sedang menyejukkan bumi yg kehausan titisan air yg nyaman itu.. Alhamdulilah.. ^_^




Thanks to mr. google, sy copy kat sini.. :P

Hujan oleh : Allahyarham Sudirman Hj Arshad

Hujan yang turun bagaikan mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
Dan bayu berpuput lembut
Cinta yang bersemi
Diwaktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turut mengiringi
Engkau pergi…
Selembut hujan bercurahan
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini
Hujan yang turun bersama air mata
Bersama pedih, bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagii

Note: hehehe... Ni sekadar lagu saje ye.. hati saye tidak sedih or pilu macam lirik lagu nie.. 


5 Ulasan:

Nana said...

tadi time ujan turun ktorg ada kat kemensah bermandi manda hehe

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

besh pekena teh tarik hujan2 nie kan..heheheheh

Ena said...

nana,

bertamabh2 syok la ye nana!.. heheh

Ena said...

Purplelicious,

wwawawawa.. syoknyerrrr..

~aSHa~ said...

hujan itu rahmat...

bila nak musim hujan ek?