Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 8 April 2010

Mrm.. Kejap Jer Mase Berlalu Kan!

Sedar tak sedar si Irfan nie dah masuk 1 tahun 9 bulan dahh semalam. tinggal 3 bulan jer lagi nak masuk 2 tahun pulak.. Mrmm.. dah besar dah anak bujang Ummi nie.. Tp tu la.. sejak dier kerap tak sihat tu.. berat badannya turun mendadak.. last week p timbang berat tinggal 9.8kg jer.. kesian kan!.. Nasib baik selera mkannya baru nak ok balik.. Nak juga la dia makan.. Kalo sebelum nie.. Susu Susu dan susu ajer walaupun diberi multivitamin.. hohoho.. 

Moh kiter layan picture si Irfan nie:



Time nie.. baru berumur 19 hari.. gambo mase new born tak jumpe.. sedih laa.. huhuhu..
Jenuh dah cari... rasenyer ade lam hp lamer tp hp tu dah rosak..
Waktu nie.. berat badannya dah dekat 4kg.. mase nie berat badan cepat naik sbb fully BF.. tp skrg.. turun dengan mendadak juge.. Sob Sob Sob



Nie picture terkini la.. Sgt kurus kan! Cian adik!! :(



Siap landing baik punyerrr...Saper la yg jadi mangsa kene tembak tu kan!.. hik hik hik
Nak tau tak? Menan tu bukan irfan punyer tapi si kakak punyer.. hohoho..
Patutnyer beli dua tp tinggal satu jekk time tu.. Tp kakak baik hati sbb dier kasi kat adik dier.. Pastu si kakak Suh abah dier beli yg lain utk dier.. Mrmm..

16 Ulasan:

Siti said...

Yea..yea..org pertama komen..heheh

Cutenye irfan masa kecik..putih yg amat...

anak2 mmg cepat membezar kan. macam jannah tu kejap jer siti rasa, dah 4 tahun dah..mcm baru lg siti lahirkan dia.

~~*Ummi AFD*~~ said...

Salam akak,

Comelnya irfan masa tecik dulu... tu la, sekejap je rasa... hehe

faris pun sama la, berat badan turun. tapi sket je la... masih maintain body mantap... hehe

ye, lagi 3 bulan je nak 2 tahun dah...

IdzaLia said...

comeyyy... anak sapalah ni...

Ain said...

tak kisah la badan irfan tak berisi pun ena, janji dia sihat walafiat...

mcm sarah jugak, makan punya la banyak, tapi badan tetap kurus.....

hajarus said...

Ya Allah comeynyer irfan mase baby.... dah besar ni tukar jadi emcem plak.... alalala...

SiTi said...

CoMeI NyE dIa...KeJaP jE kAn KaK mASa bErLaLu..PeJaM celiK DaH bEsaR pUn...DlM MaSA Tu JUgAk lAa mCm RaGaM AnAk2 Ni...

FuHh Akk NyA PuN lAyAn PiStOl YeR...MmG akk yG BaIK lAAa..NaK BeRaLaH dGN AdIk..BaGuS..bAgUs..

ita cutevirus said...

tu la kan ena...
kejap je bebudak ni da besar... pejam celik.. pejam celik.. da besar..

IbuHakimHaikal said...

Irfan tetap cute...hehe..dah besa ea.. ;)

mamalieyna said...

lain irfan msa kecik eh, comeii..suka tgk pic baby! skrg mkn encem!

moga2 bertmbh baik selera mknnya ye, leh saing ngn kakak!

haai bijaknya si kakak ye, kasi adik yg lama, pastu mintk yg baru tuk diri sendiri..bijak2x..hehe..

☆ lieya latif ☆ said...

mmg ena....tgk pic dulu2 anak kite...terus jek rindu mase die baby2kan....mase tgh bam2.....adui...lieya pun rindu.....he he he he.....

~Siti Hajar~ said...

cutenyer irfan masa kecik..mcm anak omputih la..

Ena said...

Siti,

yeayyy!!.. yg pertama komen yeh!..eeheh
tula.. irfan memg lagi puteh dr si kakak..hoho..

Sal,

tu la kan.. kejap jer mase berlalu.. dah dekat 2 tahun dahhh.. Alhamdulillah..

Idzlia,

tu la anak saper la tu kan!..hiks!!

Ain,
hehehe.. tu la moge sihat2 selalu la hendaknyer.. :)

SiTi,
hwhwh.. baik ade mane tu.. hahah

Hajar,
hehehe.. encem ker tu.. hoho.. TQ.. omaknyer yg perasan sat..hahha..

Ita,

betul tu.. :)

Ibu Hakim Haikal,

^_^

Mamalieyna,

tu la.. geramm jer..dulu mase baby ayik nak cium2 jekk.. a'a lain mukenyer tu.. skrg pun dah lain dahh.. idung dah penyet cam idung ummi nye.. hoho

Lieya,

tu la lieya.. biler tgk time baby rase nak baby lagi tp biler pk dorg cam skrg nie.. ADiehhhhh!!! teru spaler kuar bintang2.. hahah..

Siti Hajar,

hehehe..
dulu irfan memg nampak cam mix.. ramai yg tegur kate dier cam anak omputteh..
skrg betul la anak umi ngan abah.. hahahha..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

akak..cutenya...irfan...hehehehhe nanti kalu bb org bb boy mintak kenan cute irfan skit la...hehehehehhe

mamamiera said...

irfan kcik2 tembam eh..
dah beso2 ni kurus pulak..
xpelah.. janji sihat kan..
mesti makin bijak.. ;)

eynda said...

Geramnyer tengok irfan masa baby!! :-)

sLEEping BEauty said...

salam.. comel sgt irfan ..
tu lah diorg membesar cepat depan mata ...