Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 14 April 2010

Lagi, Lagi & Lagi!!!

Salam..

Sebenarnyer ader n3 lain nak buat.. tp tadi ter klik pulak gambo kat bawah nie.. So sajer jer la nak tepek kat sini dulu..

Kisah si kakak yg dah banyak kali sy stori kan pun!!
Boring ker? hehehhe...

Disebabkan gambo kakak yg mcm ni tak pernah publish lagi kat sini, Jd nak tepek la.. nanti kakak leh tengok balik.. Mrmm.. skrg pun kakak akan tengok  biler sy buke blog nie kat umah & dier akan cakap: "wahhhh!! itu kakak kan!" Naper gambar kakak ader kak sini Ummi? So, sy pon jawab la.. dlm nie semua gambar utk kenangan.. Nanti kakak dah besar kakak blh tengok semua gambar2 dan cerita2 kat sini.." semua ada.. Irfan, abah, ummi, atok, opah, acu, & bla..bla.. blaa... hehehhehe

"kakak pon, owyh!! camtu ker ummi!" nanti Anis dah besar Anis nak tengok la.. Anis nak makan banyak2.. nanti cepat besar.. & boleh tengok ummi letak gambar anis yg dah besar pulak, kan! ummi!!"
Sy just leh ckp" yer la kakak"


Mai kiter tgk gambo ape tu..


Mcm nie la si kakak setiap hari.. setiap malam sebelum tidor kene bg "ubat" nie dulu..
See!!.. mate dah ngantuk sangat dah tu.. tp kalo bg time nie.. si kakak akan dok diam la.. tp kalo bg time tengah segar bugar.. susah nak kire sedutan gune aerochamber tu.. Kene kire.. @ kali pump tp 1 kali = 10 kali nafas, baru leh pump kali ke-2 dengan kiraan yg samer.. huhu.. camtu la   




Nie pulak.. sebelah pg.. dah ready nak g sekolah, kene kasi mcm ni juge! Kdg2 si kakak nie naik boring tak mau dahh.. tp terpaksa la kasi jugakk.. "kakak, ummi pun kdg2 boring gak sbb ari2 nak kene bg kakak inhaler nie.." tp terpaksa la kakak.. kalo tak kakak lg lambat baik" kene terangkan camtu la.."
lepas amik nie.. baru kasi Madu pulak..

Note: Hari2 bg.. tp belum ada perubahan.. malah makin menjadi2 pulak.. Sian kakak..

25 Ulasan:

MRS. K said...

comeii kakak pakai tudung

mamamiera said...

alah.. siannye dgn kakak..
xpelah, makin kakak besar,makin pergi 'penyakit' tu ye..
alhamdulillah n syukur anak2 zai sihat cuma sakit yg biasa2, demam selsema batuk tu je . tu pon zai dah sedih kalo diorang dah sakit2.. harap ena pon tabah je mnghadapi ank yg 'sakit' ;)

Siti said...

alahai....siti ada ramai kawan yang anak dia kena pakai ni (apa nama dia?, tak ingat lak siti)..
huhuhu..harap2 la kaka cepat sembuh...

comeinya kakak ngan tudung tu yer

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

adui
awatla ni byk psting anak2 sakit..uwaaaa

mak risau noks!

bkn apa..sian tul tgk depa ni sakit
tgk tuu.kene inhaller bagai..adui..sian sunggoh!

moga anis cepat sembuh ye..anis kan budak baik...see..dengar cakap ummi..gud2..

ita cutevirus said...

alhamdulillah iyyad da kurang pakai inhaler guna aerochamber skang ni... kalo tak, letih la... sian kakak... jgn makan benda² sejuk ye sayang,... nanti lambat baik..

namakusuraya said...

Dulu saya mcm tue.. InsyaAllah akan hilang sementara perlahan2 bila umur makin meningkat.. cuma time nie akak penat sikit laa...

~aSHa~ said...

sian nye kakak...
harap2 masa kecik je..org kata selalunye masa kecik je penyakit ni..tak bawak ke besar..harap2 la...amin

SiTi said...

AlAaA..cIaN NyA kAt kAkAk...

~~*Ummi AFD*~~ said...

Alahai, siannya si anis ni... kalau org dewasa tu takpe lagi, ni kanak2... kesian rasa

Moga anis cepat sembuh & tak yah dah guna menda alah tu...

shila ariff said...

shila tujukan bait2 lagu ini utk ena ye....moga kita sama2 diberi kekuatan dalam mengharungi setiap dugaan dariNya...amin...moga kakak cepat sembuh n sihat..amin...:)

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Kita pasti pernah
Dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini
Tak ada artinya lagi

Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Tuhan pasti kan menunjukkan
Kebesaran dan kuasanya
Bagi hambanya yang sabar
Dan tak kenal Putus asa

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alahai..sian nyer tgk kakak..
Hari2 kena guna benda alah tue..
Moga Anis cepat sembuh yer!!

Ain said...

kesiannya tengok...

moga kakak cepat sembuh......

Bai said...

ala siannya..anak buah pun macam tu..pas tu kakak amalkan minum madu..ok dah. tak ada la selalu macam dulu

Echa said...

ena.. anak saya pun camni jugak la.. tapi jarang amik inhaler camni.. salunya amik neb je... lagi satu nak tanya la ena.. saya nak beli la sambungan inhaler tu.. baper ye...

mamalieyna said...

Siannye kakak! huhu..ada pengalaman tgk kakak eina dl, ada asthman gak, gini ler kekdahnya...dulu2 skrg ni ok dah rasanya..kesian depa kan..harapnya kakak makin ok ye..tak sggup kalo eina ni..huhu..

~Siti Hajar~ said...

kak ena,
ni sy nk kongsi ckit, dulu anak2 sy ada asthma sbnrnya, tp sy xpnh publish kat blog (ms tu xde blog lg), anak sy si Danial & Dalia ada asthma, taklah teruk sgt tp kerap la menyerang (mcm anis) & sy plk kerap ambik cuti..

1 hr bos sy g umrah, dia belikan hati unta kering utk anak dia yg ada asthma jgk, then dia bg sikit kat sy, sy mmg amalkan hati unta tu je....cuma potong sikit hati unta tu, lumatkan & gaul dgn nasi hr2, sikit aje bg sbb hati unta ni panas...alhamdullillah anak sy dah baik!

kalu kak ena dgr sapa2 nak g mekah, kirim la hati unta kering tu, sana mmg ada...kita hya ikhtiar apa yg baik utk kita..

Ena said...

Hajar,

akak ada juge dengar pasal hati unta tu.. sblm nie ade juge kawan opis asben akak yg kasi hati unta tu.. ye la.. org kasi mesti utk rase je kan!.. tu la.. nak juge kirim tp x tau sale yg nak pegi sane wat mase nie..

thanks ye hajar.. nak kene buat juge tu.. sbb kesian kan mcm tu jer hari2.. adik pun dah ada ciri2 tu.. kalau blh tak mau la kan!..

Izan Ishak said...

ena..moga2 penyakit tu beransur pulih ye...

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

ciannya kaka..fiza pon ada asma tapi belom sampai tahap tu kena sedut..tomei ah kakak pakai tudung tu..huhu

chugie said...

ala..siannye lah tengok kakak.. sabar ye na, insyallah.. segala usaha akan terbayar.. doa dan usaha banyak2 moga penyakit kakak tu akan hilang..

to kakak, ceria selalu k!

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sian kakak...semoga kak cepat sembuh k...
kita dlu pun sama jugak kak..masa kecik2 macam anis dulu pun selalu kena asma..tapi alhamdullilah..skrang dah pulih..insya-allah semoga kakak pun sembuh satu hari nanti..AMIN

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

Salam Ena..

Nnt amik Awards kat blog kita yer..

Adlina Husaini said...

macam mana leh jadi cmni ek? aisy batuk tak hilang lagi, 2mgu dah..boleh jadi asma dak eh?

~ Lady ell ~ said...

alah sianyer...tak tau nk cakap camner..cuma tumpang simpati je.yelah,nk cakap lebih2 pun nnt org kata kita ni tau brcakap je ka..org lain yg merasa..apa2 pun buat 'kakak' kuatkn semangat.

hugs*

Redbloodsnow said...

eeeeeeeee...lawanyerrrrr anak dara akak tuh bertudungggggg. geram lak z thk taw. dh beso kompom ala² model top nyer figure gitu..hehe