Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Tuesday, 13 April 2010

IRFAN TAK MAHU UMMI TAPI NAK IBU PULAK.

Salam..

Tadi sy stori pasal si kakak
Skrg nak citer pasal si adik la pulak..
Bukan aper.. Lately si adik nie, 
Dah x mau panggil sy lagi..
Dier dah berpaling Tadah
Dier dah ader Ibu baru
Dier dah Tak Nak Ummi lagikkk
Uwaaaaaa... Sob sob sob..

Sedeyh hati ku tau!! huhu

**********************

Heheh..Korang caye ker? Tak la bukan camtu
Si irfan lately dah tak mau panggil dgn panggilan
Ummi lagi..TAPI dier sangat suker
Panggil dgn panggilan IBU

Memula tu ingatkan sbb dier dah biase
 Dgn panggilan tu..pasal pengasuh dier, dorg pgl Ibu
So, wat dekkk jerla..
TAPI skrg nie dah ari2 panggil ngan 
sebutan IBU je kat sy nie. Dulu elok jer pgl Ummi
Pastu sy tanye la dier.. Naper adikkk pgil Ibu? 
Maner IBU? Saper IBU?
Terus Irfan tunjuk & sentuh sy dan cakap camni


"Nie! IBU..sambil sentuh & peluk sy " huhu
Laa.. nie kan Ummi.. bukan IBu..
Pastu si adik geleng paler.. Tak mau la tu kan!
Sy pun ckp la, Abis tu nak panggil IBU ker?
Terus dier angguk paler.. sebut Ibu lg

Si kakak pulak, tak puas hati biler adik
Asyik panggil dgn panggilan tu..
Dier akan betul kan!.. TAPI si adik siap jerit2
Sambil cakap IBU.. Then lari terus ke arah sy.. huuhu

So, skrg.. 2 org anak dgn dua panggilan
Kaka pgil Ummi, Adik panggil Ibu.. 
TAPI kan!.. Biler dgr si Adik Panggil dgn panggilan tu
Sy jd Terharu pulak.. dan rase sedap pulak si adik panggil camtu.. 
So, sy biarkan ajer la.. Heheh

Agaknyer kan!.. Kalo anak dah bertambah le kan!
Akan bertambah lg ker panggilan gelaran tu ekk? 
Haru gak tu.. huhu

22 Ulasan:

IdzaLia said...

hehe.. lia ajar khalid ni pggl ibu. dia ikut pggl smpi skrg tpii bila dia ada tak puas hati dgn Lia dia akan pggl nama penuh lia,, IDALIA.....
huhu.. budak2 skrg kan..

Ena said...

Lia,
hah ye ker? hehehe..
nasib baik anak2 ena lom penah panggil lg ngan nama mak dier nie.. tp pernah ikut abah dier paggil.. "sayang" huhu.. haru2x..

~~*Ummi AFD*~~ said...

Hehe... macam2... Sama la ngan faris... kadang2 panggil 'ummi', kadang2 'ma'.

Tapi tak leh tahan bila dia panggil 'bah'... adeh...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

alahai sweetnya...xpa la akak...sorang panggil ibu..sorang panggil ummi...

iz-AnN عبداللطيف said...

hehehe
nama anak saya pun irfan...
dan saya pun ibu..
meh sini meh...kat ibu...
jangan marah ena...:P...pisss

Siti said...

adoii laaaaaa....habis tu camna..lain2 la yer pnaggil..siti rasa dia cam terikut gak ngan panggilan tuk bbsitter tu. takpe, nanti dah besar sikit mesti dia dah tahu panggil ummi balik.

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

ibu pon ibu la kak..jnji jgn pggil lain sudah dr yg seangkatan..betoi..anak akak pon dulu ajar ibu, pastu dia pggil mak..haha..skrg pggil mama plk..ikut suka ati je agaknya tgk kwn2 kot..huhu

Ieda Al-Habsyi said...

hehhehe!!! nak panggei ena mamaena lah eekekek!! gurau je :)

Adlina Husaini said...

ina nak panggil mommy ena.. =D

mamalieyna said...

hehe..pasni mama lak! pastu mummy! ekeke..macam2 anak2 ni ek, harus dengar ckp diorang lak..hikhik..takpe adik irfan kecik lg tu...besar sket nnti, nak la kot panggil ummi..huhu..ye ke?! *wink

LiLy @ MumMyQiStInA said...

So sweet lah si kakak ngan si adik ni..
Panggil Ibu pon sedap gak kan.. :)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kah kah kah kah..lawok2

Izan Ishak said...

hehe...ok per ada dua panggilan kan ena. nnti yg ke3 panggil pulak mama kot!...manyak nyeee...

ita cutevirus said...

ena,
alah, biarkan je ena.. ibu ke, ummi ke.. kan, maknanyer same je... hihihihihi..

~Siti Hajar~ said...

Irfan tpengaruh dgn pggln ibu pengasuh dia kot..xpelah kak ena kira unik jgk kan, mana ada srg mak ada 2 pggln...ok la..

Ain said...

nasib baik anak2 ain masih setia ngan mamanya.....

panggil ibu pun sedap jugak kan....

SiTi said...

XpE lA kAk...Yg PeNtINg MaKsUd nYa SaMa...MuLa2 kEkOk JUgAk kOt..YE SlAmA nI pANgGil LaIn TeTiBa TukAr PlAk..HuhUHu

.. faizuRa .. said...

comel je n3 akak nih..
tp kak..klau pelbagai panggilan lg best..nnt sure ank2 akak berebutkn akak..then, jerit2.."ni IBU kte".."x..ni UMI kte la".."bkn..ni MAK kte".."nak MUMMY..nk MUMMY"..confirm haru dibuatnye..hehe

fauzuskamaruddin said...

eh ermm kak, irfan eyh...ermm sama plak dgn anak saya tapi die Ahmad irfan fitri...mula mula kan saya nka die panggil ibu ttbe nk tukar jd ummi tp die tk mau nk ibu juga.."ibuu...ibu....bu...buu.."

chugie said...

heheh.. kelakar pulak lah anak2 ena ni tau.. budak2..die x paham lg.. ena kene ajar die lah sampai die paham kn..

Redbloodsnow said...

hehhe.klo zie panggil akan ibu...terharu tak? terharu tak? ehehehehe :P


pssttt sorry akak cyg. lame z x nyinggah. pc rosak maaa. nih tgh pakai pc org...hikss. :P

☆ lieya latif ☆ said...

keh keh keh ...mcm2 hal lah ena...cuba bygkan kalo no 3 nanti plak nak panggil mama....hahahaahah...lengkap dah panggilan tuk ena heheeheheh.....