Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 14 April 2010

Huh! Org Mcm Nie Pun Ada!!

Salam..

Dah sampai umah pun.. 
Ingatkan tadi sempat la buat n3 sblm balik
Sekali tu kijer dtg menimbun nimbun
hoho.. dah cam gaye sampah pulak kan nimbun2! huhu


Mcm nie citernyer..Lepas lunch td Mcm biase la
Settle kan keje2 yg bersisa utk arini
Sekali tu yg urgent dtg lg banyak la pulak
Dah nama nye urgent kene la buat dulu kan!
Tengah syok2 buat..Boss besar lakk panggil.. Adeihhhh
Camner nak siap cepat camni?bla..bla..bla..settle pasal boss..
Sambung la buat keje semula kan!Tetibe call bertalu-talu pulak masuk
Pas satu..satu masuk.. Haishhhh!!..mengalahkan operator lah pulok!
So, jawap la kite dengan penuh kesopanan dan kesusilaan
Yer la.. kate "Budi Bahasa Budaya kite"
Walaupun kijer nak kene wat urgent tu.. huhu

Ada la satu caller tu dr sebuah bank!
Nak ckp dengan si polan b. si polan
Sy pun ckp la.. sy tak pernah dengar pulak nama tu
Sy tanye la lagi.. Betul ke kat bahagian nie?
Dier ckp betul la.. sambil tu sy tanye la opismate
kenal ke nama si polan b. si polan ni
Tak dakk sapa pun yg tau!.. semua tak kenal
So, sy jawab la. Maaf en. kami tak kenal & mungkin en.salah bahagian
Pastu org tu mintak sy suh pas pd cc
Sy jwb maaf en. cc x der buat mase nie(memg x dakk time tu)
Sekali org tu cam tak puas hati jer..


Dia ckp lagi, "Camtu ada tak nombor cc (hp)"
sy pun kate maaf en., blh sy tahu en. nak buat apa?
Atas urusan apa? yer la td cari org lain
skrg mintak nombor org lain lak kan!(dlm hati la)
Mesti la kene tanye dulu.. maner blh bg no personal
Org lain sesuke hati pulak kan!x pepasal sy kene nanti
Then, sy ckp minta maaf en. sy x dakk no. dier (ada sebenarnye)
Pastu org tu leh ckp kat sy camni:

Eh!.. semua tak dakk, semua tak tahu..
Apa yg awak tahu? dengan nada yg sgt keras!
Sy pun dah geram dah ..tp sy cume boleh ckp camnie
"Mrmmm.. sgt cantekkk en. berbahasa dengan sy"

16 Ulasan:

mamalieyna said...

huh..memang wujud org2 cenggitu..naseb tak baik, terjumpa la kita dgn orang2 yg macam tu..huhu..tokleh nk ckp apa, org mcm tu, tak sekolah agaknya! huh..geramnyeee..!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Kita pon pernah kena
gak ngan org cam ni
time keja dulu..
Tension!!

Atan Athen said...

ap yg terjadi lepas akak ckp byk cantik tu?org tu letak tpon k?

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

gila kot..haha abis tu dia jwp apa pulak??ekeke

chugie said...

mm sy pun penah gak kena camni, malah lebih teruk lg pun ada.. ini lah nasib Customer service, banyak di maki dari di puji. heheheh:D

admin said...

wahhh.. ganas tul tanya camtu.. tanya elok2 kan boleh

~ Ann ~ said...

aiyayay.. kuang ajo sungguh.. mana budi bahasa org tu.. cetss! teruk.

Ena said...

Tu la.. rase sgt geram time tu!!

Diarihatiku1976 said...

Kita pon pernah kena
gak ngan org cam ni

shila ariff said...

wah..pedas gak ayat yg ena bg kat dia...hah..mmg patut pun..padan ngn muka dia..huhuhu...

~~*Ummi AFD*~~ said...

Salam akak...

Adeh, saya yg baca ni pun rasa menyirap je... Saya pun pernah mengalaminya. Dalam hati tu memang membara je, tapi sabaqqqqq je la. Saya biar je dia pung pang pung pang. Pastu saya jawab "maaf la cik, saya tak tahu". pastu letak telefon...

Kadang2 kan geram je kalau ada org komplen yg staf gomen ni tak mesra alam. ada tu memang ada, tapi kadang2 client tu yang 'tak reti berbudi bahasa'....

Adlina Husaini said...

weeyuuu lembut tapi melekat ke tulang hitam..bior padan ngan caller tu

Siti said...

adoiiiii...sabor jer la...tapi mmg betul apa yg ina buat tu, bukan kita boleh bagi no personal org sesuka hati jer kan....

isk..caller tu pun tak faham bahasa kot.

Qaira Tsamaratulqolbi said...

Nama pun dah personal number..kene la kita kaji dulu sape umat yg kol tu.. yg dia tu mmg tak fhm situasi, so kalo berkawan ngan dia, sure abis rahsia kwn di citer nyer kat org lain.. tak nmpk kejujuran dan keikhlasan pd cara dia tu.. so ignore jek.. jika terasa marah, bwk minum air dan istighfar ya.. anyway..salam ukhwah! ;)

Redbloodsnow said...

puiii...wakluuuu ngan org camtuh ah. aku lak benggang bace kak. bagus akak sound die dgn cara lembut tp sinis.

psstt..ape ek die bls blk ek kak..hehe. mesti die terus letak fon kan :P

MAMASYAZA said...

akak pun penah kena gak..sakit ati dibuatnya, tp demi nak menjaga imej ofis..terpaksa la layan gaks...kalo ikutkan hati, nak aje akak letak tpon..biarkan