Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 29 March 2010

Sesekali Ku Rase Teringin

Alangkah indah nya kalau sesekali bile buke jer mata
Hidangan telah tersedia di depan mate
Lapangnya bile Semua keje rumah telah selesai diuruskan
Kemas dan Rapi..
Anak2 yg dah siap & wangi2 semuanya..
Rumah juge kelihatan sejuk & tenang sekali
dan kita dilayan persis mutiara tuan puteri kedaung..
Namun.. itu cume sekadar Angan2 semata
Uwaaaaaa.... 
Berangan jer lebeyyy..
x yah jadi Isteri & Mak orang lah camtu..
Dahhhh.. bangun! bangun!
Anak2 dah lapar tu (ckp hati sendiri).. Huhuhu.. Sob sob sob
Tiada lagi masa untuk diri sendiri  
Untuk bersenang lenang melayan diri..Hohoho..
Tanggunggjawab harus di laksanakan jua
Pasrah dengan ketentuannya
Namun keinginan tu ada utk sesekali
TAPI????


NOTE:

Entri nie sepatutnye publish semalam..tapi x sempat nak publish sbb en. hubby kacau daa.. dier sibuk nak gune PC.. huhuhu.. harus la beralah kan!.. maklum la.. nompang gune sajork!.. Lappy battery dah kong!.. Mrmm... Sob Sob Sob...

25 Ulasan:

iz-AnN عبداللطيف said...

jenguk ena jap, walaupun sibuk melanda...hehehe...sama lak tajuk kita ni..tapi kita lum publish pun tajuk ni...segan...hehehe...

dah nengok tag ena tu...tengs sebab sudi buat...

Ena said...

iz-AnN,

owyh same yeh!.. hohoho.. tp tu la.. x kisah la.. publish jer la.. heheh..

~~*Ummi AFD*~~ said...

Salam akak,

Rasanya kan, semua isteri kat dunia ni memang teringin cenggitu kan...

Tapi apa nak buat, dah nasib badan... Nama pun perempuan...

Tapi tak salah kalau sesekali sang suami ambil alih tugas seorang isteri kan... isteri pun keluar cari $$$ jugak... :(

Ieda Al-Habsyi said...

ena pon!! pon!! ieda sedang dilanda mereng :) singgah sini jap nak tenangkan kemerengan, huhuhhu :)

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

tambah la lg 1 lappy!hehehe;D

monday blues la..malas tol nk mula wat kerja..huhu

soffya cik bulan said...

slm..ziarah here

hu,. kn seronok kalau dunia begitu...senang kerja.he...

Ena said...

Sal,

tu la pasal.. hu3x..

Ena said...

Ieda,

Pin Pin !!!.. heheheh.. ena balas balik la yeh! ena pun ngan mereng gak nie.. huhuhu..

Ena said...

Fiza,

memg rase malas pun.. huk huk huk..
lappy banyak nak watper lak kan fiza.. hu3x.. cukup la tu.. kecuali klu dapat free... heheh..

Nana said...

tajuk mcm lagu shima dah hehehe
bez kan?klau la gitu..duduk senang lenang je seme menda org buatkan

Ena said...

sofya cik bulan,

thanks ye sudi ziarah.. :)

Ena said...

Nana,

tu la.. teringin sangat.. dulu mase zaman ngah sekoalh jer la kot leh rase seme tu.. dok senang lenang! hhehehe..

ita cutevirus said...

fuuuhhh...

bestnyer kalo dapat menikmati kejadian sebegitu rupa.... bile la gamaknyer ek...


p/s: teringat kat kolej yg kite pulun studi sampai pagi baru tido (yg ujan lebat tu)... sedar² da pukul 11pagi & banjir sampai tangga... seb baik terjaga.. kalo tak, da hanyut dalam laut.. huhuhuhu...)

Uda said...

hehehe.. betul tu.. kalau sekali sekala dapat layanan macam permaisuri tu kan bess.. bukan nak larik dr tangungjawab kan... cuma nak bagi upah kat diri sendiri.. baru lebih bersemangat..

Siti said...

teringin gak!!!!! huhu..tapi tinggal angan2 jer la yang lebih...
kalau ada oarng gaji pun, takde nye la nak dpt sampai gitu..hehehe

MRS. K said...

bila la agaknya dapat bersenang lenang goyang kaki camtu? huhuhu

Ena said...

ita,

hahhahaha.. tu la pasal
punyer la bersenang lenang ye ta.. nasib baik x hanyut.. hu3x..

Ena said...

Uda,

tu la sesekali jer.. tp nak dpt yg sesekali tu.. ya Ampun!!!

Ena said...

Siti,

betul tu.. x penah teringin pulak nak ade org gaji.. masih nak uruskan sendiri tp cume nak juge rehat sesekali.. ho3x..

Ena said...

Mrs. K,

tu la.. sedang tercari2 nie..

☆ lieya latif ☆ said...

betul2....bestnye kalo idup sesenag tu kan ...nak amik maid pun takut skrang ni..selagi boleh lieya mmg elak amik maid.....heheheheh

~aSHa~ said...

kan best kalo ada pembantu rumah kan..

Ena said...

lieya,
Betol tu lieya, ena memg klu blh x mau amik maid.. ngeri tgk kes2 skrg..

Ena said...

Asha,

lom nak amik maid lah & mungkin x amik kot!.. wallahuaklam..

Redbloodsnow said...

hahahahaha...haaa kannnnn. pssttt zie kadang² time sabtu minggu camtu taw. bile mak zie rajin tlg zie masak time sabtu minggu. buka jek mata...makanan dh terhidang..kuikuikui. sila jeles ea kak ena...aharksss :P