Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 4 March 2010

Nyaman nyer!!

Salam..

Alhamdulillah.. Skrg nie dah kerap hujan kan!
Sangat sangat suke..
sbb terasa amat NYAMAN sekali
Pokok & tumbuhan2 lain juge nampak kembali segar
Jalan Raya pun x lah berdebu & kotor sangat
Walaupun tahap IPU kite agak kotor
Cube tengok waktu pagi2..
still ader jerebu dan berkabus
Bukan kabus cam Genting or Cameron tu
Sejuk & dingin dengan udara yg bersih
Nie klu kat area KL or Bandar2 besar yg sesak dengan 
kenderaanlah kan!Lg bertambah la asap kotor yg keluar

Apa nak buat kan!..
Dah sememangnya menetap & bekerja di sini (KL)
Terpaksa lah lalui semua nie.. 
Pasal jem, bukan jem nenas ke aper yeh 
(kesesakan lalu lintas x yah la nak cerita)
Apa yg pasti tidur malam pun terase nyaman jer
Bg yg dah biase tidur ber air cond tu
Mungkin x terase la kepanasan
Tp bg kami yg hanya berbantukan kipas semata
Memang hanya terase angin & udara yg hangat
Memang teringin menggunakan aircond
Tp si kakak x boleh terdedah dengan
Aircond buatan manusia
Kerana masalah asthma nye
Klu bukan musim panas macam skrg 
Kipas x boleh bukan lebih dr tahap 2 speed saje
Klu x tetap dtg juge asthma attack tu.kesiankan!
Jd, kami terpaksa lah korbankan dulu hasrat tu
Panas pun panas lah.. 

Dengan itu kan..
Teramat lah suke dengan hujan yg turun
Tp risau pula klu dtgnyer bersama
Ribut petir & lebat teramat
Takut pula jadinye.. hu3x.. 
Apapun.. udara yg fresh ciptaan NYA 
Adalah yg TERBAIK kan!
Saper setuju? angkat Mouse anda!!.. ehehehehhehhe

19 Ulasan:

Ieda Al-Habsyi said...

haa..hari ni redup skit, takde la panas sgt cam biasa kan, hehehe!! :)

~~~ kay ~~~ said...

hujankan rahmatNYA
(^_^)

Siti said...

huhu..tu la..skang ni ada la ujan sikit..tapi umah siti still panas malam..semer pakat angkut tidur kat hall bawah jer..kalau duk dalam bilik mau berwap..ekon pun takde..huhu

Nana said...

btol la semenjak memenjak ni dah mula nk ujan kan..ktorg kt umah bilik ada ekon pon bukan buka sampai pagi.tak tahan sejuk en.somo tu je yg kulit buaya xreti2 sejuk heheh

Mawar_berduri said...

salam.
Btol tu akak..sjak 2 hari kebelakangan ni rase sejuk cket..kalau tak ...bile bangun pagi macam mandi..rambut, baju basah berpeluh..........

SiTi said...

bEtUL tU...sKrG nI leH kAtA haRI2 huJaN..tApI tU lAaA rIsO PlAk klO dah RiBUt PeTIr...HUjAn X bErHeNti BnjIr KilAt pUlAk..

iz-AnN عبداللطيف said...

betul2...memang nyaman...si bujang dan si dara saya takdelah tido tak berbaju lagi...alhamdulillah...

☆ lieya latif ☆ said...

ye laa...skrang musim panas....mia n mija tdomalam mmg berlenggeng jek....heheheeheh......harap2 takde laasampai catu air mcm kat beberape kawasan.....

Redbloodsnow said...

mmg nyaman gilerrr wooo bile ujan. dan² lg bile lena tido..kompom pulas kooooo tido tuh...hehehe

IdzaLia said...

kat melaka ni panas sgt2 tau.. kalau tak da hal apa lia mmg elak kuar umah.. bkn sbb takut hitam ye p sbb bahangnya tu.. ni br panas dunia kan.. hmm.. klu hujan syukur Alhamdullilah..

ita cutevirus said...

sejuk ke ena???

kat shah alam tak ujan² pown... panas terik ade la...
huhuhuhu...

mamalieyna said...

dah angkat mousenye..hehe..setuju2x..

tapi mlm2...panas woo..duk umah sewa lg, tokleh nk pasang2 aircond bagai..huhu..bila nak pindah ni..!!!

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

tula
panas..hangat!
if sidai baju kul 2 petang..kul 6 tu pon dah kering cam jemur dari kul 8 pagi je kekdahnye..

rafiq kan pernah kene sedut kahak. so, sy dah limitkan guna ekon.
sejak akhir2 ni kene pasang jugela..baru dia lena
if tak..dia pusing sana pusing sini
tapi ati ni risau la takut2 dia kahak byk balik..cume kene letak dia dia jauh dari ekon. heheh dia just rusa hawa2 ekon je

~~*Ummi AFD*~~ said...

tu la, setelah beberapa hari terik, akhirnya sejuk la jugak...

akak, kiter bukan setakat angkat mouse nih, sekali ngan Pc kiter angkat... heheh

Ieza said...

kt sana dh hujan yek..
memang seronok la camtu...
kt sini dh 2 hari panas terik..sampai jadi x sedap badan dh ni..

mamaaerish : said...

stuju... hik3

CuTeMiUt78 said...

yup.. memang betul tu.. cocer sekarang ni memang hover panas kan..

mamamiera said...

aik.. mane peginye entry hot spring ena tuh.. tetiba jd entri nyaman lah pulok..
kat sa.alam p0n same panas letop..
amik wuduk td p0n.. adoii mcm bleh wat milo panaslah air paip nye.. naseblah kite koje kat opis.. camnelah org yg kje kat luar tu.. mandi peluh gak eh..

Wanie said...

a'ah la kan...rindu lak kat hujan nih...(bukan kumpulan Hujan)
Bila hujan baru rasa nyaman..kalau tak sakit pala je sebab panas..