Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 13 March 2010

Masak oh Masak

Salam Sabtu..

Ke mana arinie? Kami x kemana2 pun.. cam last week juge lah.. duk umah jer.. Cam biase juge sbb en. hubby yg keje juge.. Sunyi jer rase arini.. bukan umah sunyi tp ntahhh.. x tau nak kate camner.. bebudak x yah cakap lah.. bising sokmo! eehehehehhe... Klu x bising pelik lah pulak kan! Tp x tau naper sy yg terse sunyi.. mungkin sbb badan yg agak penat kot!.. camtu pun boleh! hu3x..

Tgh pk nak masak pe lunch arinie.. sbb menu bekpes td pg banyak lg.. Mee goreng jer pongggg!! ekekekeke.. tp tu la.. kan.. budak2 nie bukan pemakan sangat.. Nak masak beriya pun en. hubby x der.. sape nak makan kalau masak mcm2 kan!.. sudahnye sendiri yg makan lah kan.. sbbt takut membazir pulak TAPI memg sungguh x rajin klu masak hanya utk masuk kat lam perut sendiri.. hua hua hua.

Rasenyer nak masak sup ayam + ayam goreng jer la utk budak2 nie.. Nie jer pun menu yg buat 2 badik nie laju jer nak makan.. Kawan2 nye anak2 senang x nak makan? maksudnyer makan ape saje yg kiter masak.. ker nak kene masak mcm2 sbb ragam & selera anak2 kan mcm2 juge.. tu klu anak dah besar lah kan!.. Klu cam anak sy yg nak suruh makan macam nak suruh p berperang.. Ho3x..

Tp si kakak or anis nie kadang2 makan jer apa2 pun janji x pedas.. yg x pedas tu yg susah kan!.. sbb kiter nie suka lah klu ada pedas2 sikit kan!.. baru selera.. Nak kene masak berasingan tu yg penyakit "M" tu datang.. muahahhahaha.. Mrmm.. abis camno? sendiri pk lah kan!.. hu3x.. 

K la.. nak p masak dulu.. Org lain dah siap masak & dah makan pun.. Awak baru terhengeh2 nak pilih menu apa.. Hampeh!!!

Daaaaa..


10 Ulasan:

Atan Athen said...

teringat dlu kecik2...sy klu nk mkn mesti sruh mak suap...hehehehe

mamalieyna said...

hehe..kalo en suami takde mmg rasa M je nk masak..huhu..meh ler umah eina, pekena laksa kedah..hehe..^_^

Ena said...

Nana,

anak2 nana pun camtu jge yeh!.. boring kan!.. penin paler nak pk suh kasi dorg makan.. viamin dah bg tp camtu gak.. kejap nak makan kejap x nak... hu3x..

Ena said...

Atan,

dolu2? ehehehehe..

Ena said...

Mamalieyna,
laksa? wah bestnyer.. teringat pulak semalam nak sangat makan laksa seklai pegi kuah nyer x siap lagi.. tunggu punyer tunggu x juge siap kuahnyer.. udahnyer makan buah sajo.. ho3x..
Eyna, nak sikit laksa tuh? uwaaaa.. peberet tu.. hu3x..

kakpah said...

ada lagi ke sup ayam....

LiLy @ MumMyQiStInA said...

samalh..kita pon x kemana...Hubby keja...just masak sup ayam+sayur utk Qis..lily pon join sekali makan.. :)

ita cutevirus said...

ena,

yen pon takde ari nie.. die de kursus... tp, ita masak jugak.. takut die nak makan kat umah.. ari ni menu goreng berlada sardin tin, murtabak maggi ngan siew pak coy masak tiram...

tp, bebudak tak makan pon.. ita je telan sorang2..

umialya said...

masa anak kecik2 dlu pn gitu jugak..berperang suh mkn..

tp bila anak dah besar pnjg, letih pulak sepanjang hari kt dapur kalu time cuti..

siap order lg nak mkn apa.. awak ingat umi nie apa.. bibik! kdg2 tu le ayat yg kuar kalu dah terlampau letih..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ari ni kite masok sup ayam gok
laju rafiq makan bila letak kuah sup skit dalam bubur nasi dia..siap nangisq2 sbb lambt suap
ish2

yela mek na
kalu tok laki takdok rasa cam dok laju je nok suap makanan uhuhuhu
makan ramai2 bes