Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 17 March 2010

KAKAK REQUEST LAGIKKK

Salam Rabu.. ^_^

Mulakan arini dengan senyuman sbb ati tengah panas.. tp x per.. x moo layan perasaaan tu.. Baik layan kerenah anak2 yg leh gak menghiburkan ati nie.. Eheheheh..

Camnie.. ari ahad tu, kami x kemana2 siangnyer.. so, sy dok la leka amik gambo si irfan, sekali kakak datang dekat ngan sy, then ckp camni:

Kakak: Ummi, Naper ummi tangkap gambar ammar irfan tengah tido? 
Ummi: Hah? saje jer.. nak wat kenangan.. Naper kakak?
Kakak: Ummi nie asyik amik gambar ammar irfan jer, amik la gambar anis pulak!
Ummi: Terkesima sy kejap! sambil pandang si kakak, otometik tangan terbenti snap gambo si adik..Lom lagi sy menjawab.. si kakak sambung ayat camni pulak:
Kakak: Ummi dah tak sayang anis ker? sambil wat muke sedih
Ummi: Alahai.. bukan macam tu la kakak, ummi kan dah selalu amik gambar kakak.. sambil kepale nie dok berpk2 nak jawab ape lagik.. Pendek kan citer "ok lah jom kiter amik gambar" 

So, layan jerlah picture gedik2 si kakak nie.. ho3x..

*
*
*
*
*
V


Muke masih dalam mood merajuk nie.. tu yg senyum pun ala2 jer.. ho3x..


Time nie.. kakak cam dah start boring.. tengok siap ader aksi menonggeng lagikk.. aduhyaiii!!! tadi beriya2 sangat.. skrg dah malas pulak!!haissshhhhh!!!


Tgk lah muke boring nyer tu.. punyer lah panjang muncungnyer tuyh! kakak, ummi nie x pandai sgt nak amik gambor cam abah.. Time nie pun salah setting camera.. tu yg hasilnyer pun kureng lah!!.. ho3x.. So, dah amik gambo nie.. terus kakak diam & dtg dekat ngan sy sambil cakap camnie:

"Ummi sayang anis kan!.. Anis pun sayang ummi.. Anis sayang ammar irfan.. dengan abah jugakk!!".. Pastu peluk2.. hu3x.. 

38 Ulasan:

mrs.ecam said...

salam sis
alahai sweeetnyerr....bdk skang dh cerdik kn..n xtra sensitif...hu3

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

alololo...tomeinya kakak.. dlm majuk2 tu sempat lg omaknya duk snap gmbr anak!ahaks

Mama_Aqish said...

wah bukan main lagi kakak berpossing...leh jadik model cilik ni....

Nana said...

amboi2 pandai posing ek..ni mesti ikut mak ni kan hehehhe

ita cutevirus said...

bile anak da pandai cakap...

huhuhuhu... kite pon tak tau nak jawab..

~Zetty84~ said...

hihi...sweetnyer tgk kakak dok sengeh...
owh..ingatkan request pe tadi...
request adik ke..!!! hahah...
pandai posing ye cayunk...

~aSHa~ said...

sweet nye anak dara ni...pandai plak tu posing

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

olololo...sweetnye
terharu kan anak tanye camtu
takut la depa rasa kita bahagi kasih sayang..padahal tidak!

muke boring muncung je ehh..ehehe

dah peluk2 tu ok la tu..tak majuk la tu..:-)

Redbloodsnow said...

alahaiiii....cerdik jek. psttt, suke nah zie tgk muncung si kakak nih taw. comey nahhh. gerammmssss

~~*Ummi AFD*~~ said...

Salam akak...

Herm, pandai budak2 sekarang ni tarik perhatian ibu bapa dia...

tu la, kalau terlebih beri perhatian sket kat salah sorang, mesti yg lagi sorang ingat dah tak sayang kat dia kan... hehe

Muka merajuk tu lagi comei nampak...

Sidratul Muntaha said...

haa..
amik ko kak..
si akak dah merajuk dah!
adei..
sib baik psl gmbo..
klu tang lain?
jenuh nak bercakap.
ekeke...
apepun..anis possing mantop!

mama tisya said...

bdk2 dh beso pandai la posing mcm2 aksi...ehhehe

Adlina Husaini said...

pandainya dia..budak kecik pun ada perasaan yg halus sgt kena dijaga..comelllll kakak

iz-AnN عبداللطيف said...

owhh...sedih plak gitu kan...kalu saya plak, bila snap gambar si adik selalu kakak yang beria menyibuk...pastu bila kita marah dia akan cakap, ibu....sayang kakak kan...ibu tak marah kan...wahhh ati ibu mana yang tak meruntum gitu...sob...sob...

berat sebelah kah saya???

mamalieyna said...

alahai kakak..kecik2 dah pandai ye..terasa hati..huhu..anak2..jgn kasi kecik ati, seb baik kakak ni jenis suka bercakap, kalo pendam je,,huhu,,sian budak2 kan..pandai lak main terasa2 hati camtu..!

pepun kakak sgt sweet! ^_^

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alahai..Sweetnyer kakak..
Dh pandai dh kecik ati..
Terharu plak.. :)

☆ lieya latif ☆ said...

hik hik hik...betul laa ko ena...tgk ...anak dare ko dah merajuk plak....budak bijak nie...petah mulut die kan...

ape2 pun...layaaaaaaaaaaan tgk pic anak dare ena posing2 nie...comel sangat!!

Echa said...

alahaiii... budak sekarang dah pandai kan... terasa la tu.. pandai majuk dah... hehehehhehe....

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ala sweetnya anis..majuk nyek...budak2 skrang nie cerdik kan..

shila ariff said...

alahai..kakak pun dah ada perasaan mcm tu..mmm..shila baru ada sorg 'boy'..kasih mmg tertumpah pd dia je skrg ni..nnti bila dah bertambah..mesti akan ada situasi mcm Ena tu...mmm...

nieda said...

salam,
sweetnyer, pandai pulak kakak merajuk..

Ain said...

sama mcm danish kakak nie....

kalau kita asyik duk snap pic. adik jer, mula lah dia komplen sbb tak snap pict. dia...

kadang benda kecik pun dorang boleh terasa kan....

Ena said...

MRs. Ecam,
tu la erlebih sgt sensitivitinyer tu.. hux..

Fiza,
tu la pasal nye fiza.. bukan sempat mmg kene la amik nanti lg panjang lah muncungnyer tu..

Ena said...

Mama_Aqish,

tu la.. perasan la tu klu org ckp dier panmdai bergaye, kang ader la yg di jawabnyer tu nanti.. haissshhhh!!

Nana,
ehehehehhe..
akak dulu ms budak2 cam kayu.. dah tua2 nie baru nak pandai posing skt2.. dulu ms kawen pun same.. tegakkkk jer..
x tau la si kakak nie ikut abah dier gamaknyer sbb abahnyer tu amat suke posing dr kecik sampai la nie.... ho3x..

Ena said...

Ita,
betul tu ta.. pening nak layan mulut dorg.. hu3x..

Zetty,
ehehehehe..

~asha~,
memg sweet sbb suke sgt makan gula2 kot.. waahhaha.. boleh jwb cenggitu...jgn mare yeh!

Ena said...

Rose,
pas dah amik gambo, dah peluk2 ok lah.. kakak ni sebenarnyer senang nak pujuk tp kene pandai lah.. klu x muncung mengalahkan cencorotlah! hahahah..

Ena said...

Zie,
memg terlebih cerdik anak dara nie sorg,, dielah intan dia lah permata.. ada mase nyer dia jd kaca.. sbb selalu wat ummi dier marah.. ho3x..

Ummi AFD,
sal,tu la kan.. mcm2 ragam dorg nie..

Ena said...

Sidratul Muntaha,
ahahahhaha..
tu la memula tu cam cuak juge
nak jawab apa.. nasib baik ok.. hehehe..

MamaTisya,
si kakak nie memg suke posing dan suke berangan.. mrmm... layankan ajer lah..

Ena said...

Adlina,
tu la.. perasaannyer lg cepat terusik sejak dah sekolah nie..

Iz-Aan,
selalu juge mcm tu.. aritu sbb adik dier tido.. klu x, menempekkkk jer lah sekali.. x kasi can punyerr..

Ena said...

Mmalieyna,
selalu si kakak tu terase skrg nie.. suke sgt merajuk.. kdg tu buat2 x tahu jer sbb penat nak layan..

Lily,
memg terharu bile dengar dier cakap & peluk camtu.. hu3x..

Ena said...

Lieya,
tu la pasalnye lieya.. aduyaiiii.. oenat nak layan.. tp layankan juge lahh..

Echa,
ms kite kecik2 dulu.. x macam tu pun.. klu terase pun duk la diam2.. x berani nak cakap ngan mak ayah cenggitu.. hu3x..

Ena said...

Purplelicious,
Ida, tu la pasal.. cerdik camni kdg suke kdg terkedu kadang tu buat kite grrrrrrrrrmmmm sgt ngan dier..

Shila,
tu la.. sementara sorang nie.. belai & manjakanlah. esok2 nak kene share pulak.. ho3x..

Ena said...

Nieda,
eheheehe..

Ain,
tu la.. kdg x patut pun nak terase pun dorg sibuk nak majuk2.. hasihhhh!!!

Ietams said...

pandai dia..
possing pon pandai, comey!

mamamiera said...

alah cian anis..
kite phm sgt situasi ko ni ena..
same cam zai gak.. kite ni kan kobar2 snap2 si adik.. maklomlah, si adik kan baru pandai mcm2.. tu yg kite lebih ke adik. yg kakak2 ni dulu2 kan kite pon dah beriya snap2.. tu yg kakak anis rase terpenggir.. weekend aritu p0n same gak zai dok snap2 si adik.. sikakak pulak ckp, 'mama, kakak la pulak..' lps dia ckp tu,trus je tpikir, yelah asik snap adik je, x igt pulak aku nak snap kakak ni. bile dah snap2 kakak,pastu beriya nk tngok balik gambar dia kat camera..

~ e t i e y e r y w a n ~ said...

kakak yg shomel! hehhehe

Ena said...

Ietam..
memg oandai.. tp ntahh apa2.. ho3x..

Mamamiera,

Tu la pasalnyer.. dier ingat kiter lupa kat dier. pd hal gambar dier lagi melambak2.. ho3x..

Ena said...

Etirywan,
shomel lah sangat tu.. hu3x..