Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 26 March 2010

Jumaat Datang Lagi!!


Salam..

Alhamdulillah.. bertemu lagi kite dengan ari ni ari jumaat kan! Penghulu segala hari. Pg nie nak share sikit berkenaan dengan 'Al-Mathurat". Ramai yg dah tahu kan!.. x pe la.. saje jer nak share kat sini.. Rasenyer dah lame x der n3 mcm nie..  ^_^

A'-Mathurat nie adalah himpunan wirid Ma'thur yg di amalkan oleh Rasulullah S.A.W. Jadi sebagai ummatnya kite elok lah mengamalkan nya setiap hari kalau boleh pagi & petang. Sekiranya tak berkesempatan mengamalkan kesemuanya cukup dimulakan dengan Al Fatihah, Ayat Qursi & 3 Qul.  InsyaAllah yg lain tu boleh ditambah sedikit demi sedikit dan kita akan biasa dengannya.

"Wirid zikir ni bertujuan utk mendekatkan diri kepada Allah S.W.T dan menambahkan keimanan dan ketakwaan kita padaNYA. Ia juga dapat menjadi pelindung atau benteng drp segala kejahatan nafsu dan syaitan"

InsyaAllah, jika diamalkan secara beristiqamah kita akan merasa kenikmatannya. Moga kita mendapat taufiq dan hidayah serta keredhaan dari Nya. ^_^

24 Ulasan:

Siti said...

Thank Ena tuk share infi yg sgt berguna. Kadang2 kita ni tahu, tapi kita lupa tuk mengamalkannya..

~~*Ummi AFD*~~ said...

Salam akak,

thanks... info yg sangat berguna. semoga sama2 dapat beramal dengan istiqamah... keep it up ya!!!

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

tengkiu akak..for the info...insya-allah sama2 lah kita mengamalkan nyer..

mamalieyna said...

tazkirah di pagi Jumaat..Alhamdulillah sama2lah kita mengamalkan yang baik2 ni..^_^

☆ lieya latif ☆ said...

jumaat yg dinanti..sebab sok sabtu leh cuti....heheheehhe...

takzirah arijumaat nie....bagus tul ena!

Izan Ishak said...

ena..mudah2an jadi amalan kita semua...

Nana said...

saya suka hari ni sebab hari gaji yeaha...

tq for ur info

ita cutevirus said...

ena,

thanks kasi info berguna...

Redbloodsnow said...

thanx for info cyg...salam jumaat ^_^ winkss

aiDieNa said...

Alhamdulillah.. mudah² dapat diamalkan bersama..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Salam jumaat..

Info yg berguna buat kita semua!!

eynda said...

Thanks for sharing...ingat mengingati amalan yg mulia :-)

Ena said...

Siti,

Betul tu.. selalu lupa.. termasuk la ena juge..

Ena said...

Ummi AFD,

Mudah2an kan sal.. :)

Ena said...

Yusnida,

sharing is caring kan! ^_^

Ena said...

Mamalieyna,

Lebih kurang la tu kan.. yerla rase mcm lalai sikit la akhir2 nie.. hu3x.. tu yg buat n3 nie..

Ena said...

Lieya,

heheehe.. saje je kongsi2 kan lieya.. leh same2 dapat kan! :)

Ena said...

Izan,

mudah2 kan izan.. ^_^

Ena said...

Nana,

owyh ari nie ye.. org gomen dah gaji semalam.. tp x p check lagi la.. hu3x..

Ena said...

Ita,

lita share sesamer la kan!

Ena said...

Zie,

salam kembali buat zie.. :)

Ena said...

Kak Eina,

Alhamdulillah.. mudah2an kan kak.. maklum la lupa & leka kan kiter nie..

Ena said...

Lily,

Mudah2an ^_^

Ena said...

Kak Eynda,

Mudah2an kan kak.. same2 manfaatkan nye..