Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 13 March 2010

Alahai!! Ini Jer Kakak Makan!!

Salam.. 

Jarang kan sy bersiaran di waktu2 mcm nie.. Ehehehhe.. Time nie.. sy tau ramai yg dok ngadap tv kan! sbb malam nie Tirai AF8 kan! X tau la naper kali nie sy x berapa nak tengok.. dengar2 jer hujung tinger sy nie.. En. Hubby yg tgk ngan anak2 sambil tukar2 channel ngan citer Senario.. So, sy layan lah PC pulak kan!.. ahaks!!

Tgh td sy kan sy ader mention nak masak sup ayam kan.. tp x jadik lah.. masak mende lain.. Next n3 sy citer.. eheheheh.. Sy nak citer si kakak nie, tengah sy dok prepared masakan utk lunch tu.. tetibe si kakak ckp nak makan coco crunch! Bace dialog kat bawah yeh!:-

Anis: Ummi, Anis rase nak makan coco crunch la.. boleh tak?

Ummi: Laaa.. kakak kater nak makan nasi  tadi.. kejap la.. Umi tengah masak ni.. 

Anis: Alaaaa... blh la ummi.. sambil wat muke sposen!

Ummi: x kenyanglah makan tu.. lagipun coco crunch kan makan waktu pagi.. skrg dah tengahari.. Kakak makan mee goreng td dulu lah yeh! Banyak lg saper nak makan!

Anis: Alaa.. Anis nak coco crunch.. Ummi buatkan lah.. lepas makan coco cruch anis makan mee goreng tu pulak! boleh la.. pujuk2 sambil tarik2 baju sy.. 

Ummi: Yerlaa... abis tu sape nak manak nasi yg ummi masak nie? 

Anis: Ammar Irfan kan ada (si kakak suka paggil penuh nama adik dia), ummi kan ada.. ummi makan lah dengan ammar irfan.. pastu abah balik nanti, abah makan lah nasi tu..Nanti malam anis makan nasi pulak! Boleh laaaaa.... 

Ummi: (lam ati) Panjang lebar penerangan si kakak nie kan! sambil bagi jer lah yg dier nak tu.. Mcm Picture kat bawah nie:-



Nie memg peberet si kakak.. Selagi ade mende nie kat lam umah selagi tu la dier akan mintak untuk makan.. Memg makan betul2 lah mende nie.. Layan kan ajer la kan!.. lagipun memg senang ati bile kakak makan abis..Nie peberet abah anis juge.. muahahhahaha!!


Aper pulak si adik tengah buat time nie?
Alahai.. tido upernyer..

15 Ulasan:

~Siti Hajar~ said...

Alahai anis..sweetnya tgh mkn coco crunch tuh..anak2 ni nak apa2 pujuk kita ni seblh-blhnya kan..kira sampai dapat la..

LIP (^_^) said...

seronok tengok anak2 membesar kan..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Pandainyer c kakak memujuk.. :)

Sungguh2 dia mkn coco crunch tue..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

hehe
sabar jela
bdk2 zman skang mmg petah bercakap

auntie pn sker coco kerunch tu..ehhhehe

Syuhada Kamal said...

comel je anis panggil adik die full name..:)..budak2 ngan coco crunch mmg camtu..anak sy tu makan saja2 pun bleh mcm makan keropok..suka sgt..mende lain dah taknak makan..

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

amboi anis dh pandai pujuk2 umi ye..pandai btol bg penerangan..hehe..
jgn mkn byk2 ye anis jga badan tu..ekeke

Ena said...

Siti Hajar,

tu la pasalnyer.. tp bab makan2 nie bolh la.. klu mende yg lain tu x der nyer nak lebih2 sgt.. ekkekekeke..

Ena said...

Lip,

memg seronok sgt! ^_^

Lily,

A'a si kakak nie memg kaki bodek kdg tu.. hu3x.. Klu bab makan yg nie memg makan betul2.. ehehhehe

Nida said...

Tak lama lagi biru ler mata si Anis, dah macam omputih makan cereal jer...hehe

Ena said...

Rose,

Pssst!! ena pun suke juge makan tu.. tp selalu cover2 depan anak2.. wakakakakka..
Tang petah tu kdg sampai x terlayan dah rose.. hu3x..

Ena said...

Shuhada,
a'a si kakak memg pgl full name.. selalu dier betulkan kitorg bile pgl adik ke ammar ke orfan ke.. mesti dier nak suh kiter panggil penuh.. kite jer yg x layan.. hu3x..

Ena said...

Fiza,
si anis nie memg ske bg penerangan panjang lebar.. kdg2 kelakar pun ada.. tp kdg2 naik geram pun adooo.. ho3x..

Ena said...

Kak Nida,

ehheheee..

mamalieyna said...

comeinya kakak panggil nama penuh kt ammar irfan..hehe..

takpelah, janji kakak ada selera tuk makan, mungkin mende tu mengenyangkan dia la tu kot..janji makan! pandai memujuk ye kakak! ^_^

鳳梨酥Blue said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社