Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Friday, 26 February 2010

ADA PERUBAHAN

Salam..

Malam td memg hati x keruan. Kami adik beradik baik yg dah berkeluarga & masih belajar susah hati kenangkan mak & keluarga yg jauh di mata. Apatah lg bile dapat tahu kesihatan yg tidak memuaskan. Resah gelisah & macam2 ada.. Yer la.. baru saje kakak pergi, klu boleh tak mahu lagi kehilangan sesiapa. Apatah lg seorang ibu yg amat di sayangi.

Ayah kata kami adik beradik x perlu risau sangat, Mak agak penat akhir2 nie.. Tak cukup rehat katenyer.. Itu yg jadi macam tu..Tp mak tetap x mau pegi hospital lg sbb baru 2 hari lepas p spital. Ms tu mak memg rase x sedap badan. Kebetulam mak memg ada masalah kencing manis. Gulanya naik mendadak sampai 19. Agak tinggi kan!.. 
Apapun kami x putus2 membaca yasin, solat hajat & berdoa moga mak kembali sihat seadanya. Ayah pon kate x perlu balik dulu sbb kami semua baru jer balik.. Mak cuma perlukan rehat yg secukupnya. Sampai saat nie.. sy masih belum bercakap dengan mak sbb pernafasan belum betul2 pulih. Mak nak rehat saje.

Susah jugekan bile duduk berjauhan dr ibu bapa. Tp itulah hakikat yg perlu kami tempoh.

Terima kasih buat kawan2 yg sudi doakan mak sy kembali sihat.

14 Ulasan:

MaszLaVista said...

sabar kak ena..dugaan tuhan..moga mak akak akan berlembut ati utk ke hosp..mungkin die bersedih sbb kehilangan anak..

Izan Ishak said...

alhamdulillah...harap2 mak ena akan sembuh spt sedia kala...

MrS. F!zA@MaMa DaRwiSy said...

alhamdulillah..lega hati cikit kan k.ena..sabar ye..jgn runsing2..kalo asyik teringat n xsng hati blik la jenguk sekejap..apapon moga mak k.ena cpt sembuh.

☆ lieya latif ☆ said...

harap2 mak ena terus kuat dan kembali sihat...same2 kite doakan......

aiDieNa said...

Alhamdulillah.. semoga kesihatan mak Ena kembali pulih dan keadaan bertambah baik seperti biasa...

Amin..

~~~ kay ~~~ said...

alhamdulillah,
semoga pulih dlm kadar segera.

(kalau boleh berikan dia minum air zam zam dgn dibaca doa syifa') insyaallah.

~aSHa~ said...

alhamdulillah smoga dia cepat sihat...doa dari anak tidak kira di mana berada itu yg berharga...

~aSHa~ said...

alhamdulillah smoga dia cepat sihat...doa dari anak tidak kira di mana berada itu yg berharga...

Nida said...

Salam Ena...

Kak Nida doakan semoga mak Ena kembali sihat... Al-Fatihah juga buat telah tiada...

nieda said...

Salam
sabar yer, moga emak ena kembali sihat..

Syuhada Kamal said...

sy pun bleh rase apa yg ena rasa...duk berjauhan ngan famili kan..apapun sabar ek..banyakkan berdoa agak mak ena sihat n dijauhkan dr sesuatu yg tak diingini...

mamalieyna said...

memang susah kan kita yng dok berjauhan dr mak ni..tp apa nak dikata...

moga2 mak ena kembali seperti sedia kala..penat la tu, perkara besar telah berlaku kan..sentiasa la berdoa moga2 kesihatan mak ena kembali pulih!

~~*Ummi AFD*~~ said...

tu la ye, dilema anak2 yang dok jauh... kalau boleh nak dok kdekat je... senang nak jengok2...

banyak2 bersabar ye...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

insya-allah setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi..semoga mak akak cepat sembuh...amin..amin..