Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Monday, 8 February 2010

KISAH BENAR


Penangan Rumah Mayat

Sebuah kisah benar yg terjadi dan tak dpt dilupakan oleh penulis sepanjang hidupnya! Pesanannya:
Hati2lah bila masok ka tandas dan pandang sekeliling dan baca doa masuk tandas supaya anda tidak mengalami apa yg beliau alami.
Citernyer macam nie:

Malam itu, malam Jumaat. Kebanyakkan anggota polis dan penyiasat-penyiasat semua dah balik ke rumah, ada yang keluar makan, ada pulak yang sedang melakukan rondaan atau serbuan di tempat-tempat yang hangat disarangkan jenayah.

Aku baru jer balik dari rumah mayat SGH utk mengenal pasti satu mayat yg menurut doktor rumah mayat, adalah Lim Ah Bee, seorang pemandu teksi, yang dilaporkan hilang 7 hari lepas. Memang betul tu lah dia, menurut gambar-gambar yang diberikan oleh ahli keluarganya, yg melaporkan kehilangan Ah Bee kelmarin. 


Badanku berlengas peluh dan bau busuk dari bilik mayat. Setibanya dipejabat, aku mencapai tuala dan sabun, menukar kasut, dan menuju ke arah bilik mandi. Jam di dinding menunjukkan pukul 12:20 malam. "Apa lah nasibku ini," aku mengeluh...

Baru semalam shif pagi, dan hari ini hari cuti aku. Tapi terpaksa bekerja juga. Sgt Hilal terpaksa mengambil cuti tergempar kerana bapanya sakit teruk. Takpelah hari ni hari dia. Besok mungkin hari ku pulak.

Sampai jer di bilik air, aku terus menuju ke kamar mandi. Seluruh bilik air tu kosong, sebab hanya 3 orang jer yg bertugas malam tu. Kedua-dua rakan sekerja yg bertugas keluar menghadiri kes. 


Aku pun melucutkan pakaianku, terus membuka air panas dan membiarkan air itu menbasahi seluruh rambut dan badanku...

Tiba-tiba, terdengar bunyi yang aneh, "Pssssttttt. "

Mula mula, aku fikir salah seorang dari kedua rakanku itu dah balik ke stesyen dan ada di kamar mandi.

Aku pun menjerit "Bala, kau ke tu ?" tapi tak ada jawapan.

Aku pun sambung menggosok gosok sabun ke seluruh badanku. Kurang dari 3 minit kemudian, bunyi tu ada lagi " Psssssssttttt" . 


Tetapi kini, diikuti dengan bau wangi, seperti bunga mawar. Dentuman hatiku terus
pantas, dan perasaan takut menyelubungi ku. 


Aku pun bergegas mengosokan sabun yang masih ada di tubuhku, ambil tuala dan mengelap seluruh tubuh. Setelah menyarung seluar, aku mencapai baju dan terus membuka pintu.

Tiba-tiba, didepan muka ku, bunyi itu datang lagi, kini lebih kuat "PSSSSTTTTTT" ............ diiringi bau wangi yg menusuk hidungku...

Aku terpaku, tidak bergerak seketika... Lepas tu barulah aku pandang ke atas.....


***PERHATIAN! !!
Pada sesiapa yg lemah semangat, harap
hentikan membaca sampai disini jer, kerana
kejadian ini memang benar2 berlaku.
Lalu aku tertawa sendiri... 
"Cilaka punya perfume dispenser"
buat suspend jerrrrrrrr

P/s: Sekadar hiburan di pg Isnin
:P Maklum la.. Monday bluesss!!

24 Ulasan:

~~~ kay ~~~ said...

salam dan gud morning...
(^_^)

ita cutevirus said...

kuang... kuang.. kuang...

ena wat klakar di pagi senin.. pepehal pown, best!!! **double thumbs up**

Ena said...

Kay,
Waalaikumussalam & As'salam kembali.. :)

Ena said...

Ita,
Ena sajer nak kasi hepi do monday bluess jie.. baru la monday jd sonok nak wat kijer sbb ati dah hepi.. x gitu ta? heh3x.. tq2x..

mamalieyna said...

kasi suspen saja la..huhu..dupdap2x jantung ni..ekeke..pepun good morning ena! ^_^

asna cute said...

muahahahh =p

Morning monday blues~

Smile ;)

Nida said...

Adeiiii.... dah seram dah ni.. nasib baik bukan hantu yang berbisik..hehe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

lawak3x...punyalah serius lily bace td....Tipah tertipu...hehe.. :D

Ena said...

Mamalieyna,
heh3x.. dup dap dup dap ekk!.. camtu la ena terkena dulu.. hua hua hua..

Morning MAmalieyna!.. :)

Ena said...

Asna Cute:
Asna pon terkena yeh!..
wakakakakka..

Ena said...

Kak Nida..
sib bek seram x abis kan kak!.. memg suspen citer tu.. ngeh3x..

mamaaerish : said...

ha ha ha... ms eb terbaca kesah nih dulu... asik dok tersengih2 jer sengsorang sampai kwn eb igt eb tgh angau.... dier x tau pe citernyer... hik3

b.O.n.d.a said...

muahahaha...dah agak dahhhh :p

☆ lieya latif ☆ said...

CES!! tekene lieya hik hik hik

MaszLaVista said...

ekekekeke..mmg lawak seh...hahaha..tergelak2 bace nih

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kite dah tau cite ni...

(ngah sengih sambil jelir kat ENA)

nak takutkan kite ari ni tak menjadi...wekekkekekekeke

yehaaaaa....ape2 pon cite mmg kelakar. giler baban mule2 baca dulu
seriau!

cuba lagi ye mek na..kekekek

Ena said...

Lily,
heh3x.. sesekali kasi kwn2 seriau tp kelakar upernyer.. :)

Ena said...

Mamaaerish,
tu la.. citer nie dah lamer dah.. tp terbace pulak baru2 nie.. sj la masukkan kat sini.. kasi kawn2 lain tersegih2 pulak!..

Ena said...

Bonda:
Heh3x...

Ena said...

Lieya,
cam tu la ena terkena ms tgh syok bace tu lieya.. kui kui kui..

Ena said...

Mazs,
huahahahahaha.. sile gelak jgn x gelak tau!..

Ena said...

Mek Rose,
x per rose dah tau.. tp ramail gak yg belum tau kan!.. :P

Ieza said...

ceh..suspen bebb..

Ena said...

Ieza,
suspen kan!
tp kiter gelak penyudahnyer.. hheh3x..