Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 25 February 2010

JOM SELAWAT SYIFA

Salam..
Banyak kelebihan selawat syifa' nie kan!
Mungkin ramai yg dah tahu
Sajer jer nak share kat sini..
Semua selawat & zikir adalah terapi
Betul x kawan2..
Meh kiter selawat sama2

Selawat Syifa’
Terjemahan:
Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, nabi Muhammad S.A.W. yang dengan berkat baginda, engkau menyembuhkan hati-hati, menjadi penawar dan menyihatkan tubuh badan juga memberi kesembuhan penyakit serta mengurniakan cahaya penglihatan dan kurniakanlah juga rahmat keberkatan dan kesejahteraan keatas keluarga dan sahabat baginda.

Kegunaa ayat-ayat menurut Darussyifa:


1. Surah-Al-Fatihah dibacakan bersama Selawat Syifa’ untuk semua penyakit.

2.Surah-Al-Fatihah, Selawat Syifa’& Lauanzalna untuk menurunkan sesuatu, seperti untuk memudahkan kelahiran bayi, memulihkan masalah kesukaran buang air kecil atau besar, kesukaran menelan atau tercekik tulang dan seumpamanya.

3. Surah-Al-Fatihah, Selawat Syifa’ , Selawat Tafrijiyyah untuk menghadapi masalah yang rumit atau merawat pesakit yang tidak diketahui puncanya.


Note: Salam Maulidur Rasul buat Semua!!

13 Ulasan:

mamaaerish : said...

alhamdulillah... Tq ...

☆ lieya latif ☆ said...

sempena maulud nabi ni elok gak perbanyakan selawat.....

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Klu lily tidokan Qis..lily selalu 'nyanyi'kan Qis selawat Syifa nih..

mamalieyna said...

Alhamdulillah...pagi2 ni berselawat syifa'..sgt baik..^_^

Ietams said...

terima kasih for da sharing

~~*Ummi AFD*~~ said...

selawat syifa ni sangat bagus...

dulu masa kat dalam labour room, masa sakit sesangat tu sal baca selawat ni la. alhamdulillah, kurang la sket rasa sakit...

~~~ kay ~~~ said...

salam maulidur Rasul juga...sambil berselawat x kira masa.
(^_^)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

thanx ingat mengigati..:-)

Redbloodsnow said...

salam maulidur rasul gak wat akak :)

cik EPAL said...

Alhamdulillah :)

Mawar_berduri said...

suke lagu selawat syifak ni ...
sedap didengar

rosma said...

salam maulidur rasul utk kak ena sekeluarga...

ninaazmie said...

salam buat ena n famili..bertambah ilmu hari ni