Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Saturday, 30 January 2010

SPECIAL KER?

Ahahahaha..
Aper la yg special tu kan!
 Sebenarnye sy nak tanye
Maner tau leh share kat sini
Tengahari nie uols yg x kuar ke mane2 tu
Masak per ekk? nyibok jer nak amik tau
Sesekali menyebokk aper salahnyerrrr!!
ekekekekeke..
Tp sy tau x ramai yg berblogging arini
Maklum la ari cuti kan!!
Sajer jer la nak tahu
Sbb sy x tau lg nak masak per utk tengahari ni
Yer la tinggal kami bertiga sajork
En. Hubby p wat kijer
Kompem dah x makan tengahari kan!

Selalu biler masak time En. Hubby x der
Sy masak simple2 jer
Lau En. Hubby ader pon simple jugekk
Kah Kah Kah!!!
Yer la anak2 sy tu dah la
x suker makan yg pedas2
Sayur mayur lg dorg x suke
Tp sy memg sukeeeee sgt 
ngan sayur & ulam2an
Wahhhh bestnyerrrr.. 
kene lak cicah ngan sambal belacan
Ader pulak ikan bakar ker kan!! 
Mebeles sungguh!!
Lg2 masakan kampung kan!
Memg sy org kg. ponnn!! Hiksss!!
TAPI.. X best juge lau masak...
tung tang tung tang
(bunyi sudip & kuali bertempur)
Last2, Makan sengsorang sajo.. huhuhu..
Tu yg blur jer nak masak per nie..

K.. la.. 
chauchinchau

6 Ulasan:

rosma said...

hehehe rosma xde idea nk kasik...rosma xmasak ri ni..tuan umah yg masak..rosma de umah kakak kt kelana jaya..so..tlg mkn je ler..ala kak pe kate li menu tunjuk jer??hohoho

Ena said...

Rosma,
best gak tu li lauk tunjuk jer.. tp tu la rosma, hb x der.. x leh nak kuar.. lau nak li juge.. kene calling2 mr. Pizza or Mc'D.. tp boring gak rosma mkn mende tyh!.. mrmmm.. xpe2.. heh2x..
Thank yer rosma.. :)

hajarus said...

hari ni hajar masak kari ayam, sayur kangkung goreng belacan, timun + sambal belacan & ikan masin...

pergggghhh... kak ena, makan ngan nasi panas2 sedapnyer... Hubby selera sungguh sebab dah lame xmakan masakan camnih katenyer...

pasni leh la cari tilam ngan bantal titon... petang leh la p jalan2 lagi... hehehe..

selamat berhujung minggu k.ena...

Ena said...

Hajar,
Best nyer menu hajar.. sambal belacan tu yg wat akak rasr nak makan nasi.. akak x lunch lg.. td suapkan anak2 jer.. hu3x..

Bai said...

tiba2 jadi lapa di malam hari..hahaha

Ena said...

Bai,
jom makan jom!.. heh3x..