Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 7 January 2010

HEPI YG SLEEPY

Pg nie.. sy masuk ofis dgn mood yg agak happy walaupun mate nie still rase mengantuk.. hu3x.. Naper happy? ok la hepi drp.. sedih kann!! Hikss!! Nie lg stori pasal kakak.. hehehee.. jgn jemu yer kwn2.. bukan per.. sy masih lg dlm mood ibu2 yg ader anak yg baru masuk sekolah.. mcm org lain x der anak laks.. heh3x..  Jd wat mase skrg nie.. kakak masih dlm pemerhatian..means.. dier nyer tingkah laku bile nak g sekolah.. bile balik sekolah..Yg wat sy rase hepi bile bangun pg td.. abah anis kejutkan dier sekali jer.. pastuh terus bangun & menuju ke bilik air.. Heh3x.. Kakak kater camni: "Anis tau la.. anis nak mandi la nie.. pasni anis nak g sekolah dah".. leh camtu? Kakak.. kakak.. x der nangis2 lg.. dier pulak x sabar nak p sekolah.. Mmm.. dah ader kawan2 la tu agaknye..


Aper lak yg wat sy rase sleepy sgt nie plak.. sbb mesti la sbb x cukup tido..Hua..hua..hua.. Malam td adik asyik merengek jer.. x tau naper.. dah kasi susu pun nangis lg.. dah tido kat sebelah dier pun nangis lg.. pastu check la perut dier.. bile di tepuk2 sikit.. ader bunyi.. cam tong kosong lak.. alamak.. perut adik kembung la pulak.. tu pasal dier nangis kot.. Makenyer mencari la ngan mate terpisat2 ubat sapu kat perut ammar tu.. ok dah sapu dah.. dah urut2 perutnyer.. adik.. alahai.. jap adik jap ammar.. hihihi.. abaikan la yer kwn2.. matenyer still terbuntang.. alamakkk adik tido la.. esok ummmi nak keje.. make sy pun baring la sekali sambil tangan menepuk2 & mengusap2 perutnyer.. sudahnye  x tau bile la ibu & anak nie lena.. Tau2 jer jam dah bunyi..menandakan 5.30pg..Addeiiiiyh!!.. ngantuknyer!! & masih rase mengantuk sampai la nie.. K la.. nak p sarap dulu.. Dadaaaa...   


Note: Tengah2 nak transfer pic kakak & adik yg baru snap mlm td ke pc.. tetibe batery low la pulak.. jd x der la picture nyer.. hu3x.. jd layan jer la pic yg kat tengah2 tu..

18 Ulasan:

iedaLUVsham said...

same le ngan ieda asik ngantuk jer neh c amanda merengek gak, adoiii... :)

♥♥syahadah♥♥ said...

tu ena..dia dah seronok ke sekolah lah tu...kwn2 ramai..cikgu baik..yg best bole main2...
ngantuk..sekarang ni mata akak pun dah lebam...tido lewat pagi bgun pas tu tka bole titun2 lagi..biasala..ena kerja akak tak ..tp still penat..

☆ lieya latif ☆ said...

takpe ena...lieya tak kisah citer pasal anak masuk sekolah selalu...biase laa...naluri ibu ni kan...mmg excited...boleh lieya bace pengalaman ena...he he he

alahai siannye tak cukup tdo....kang waktu lunch nap la kejap...tapi lieya tak leh...tdo kejap2 ni ..sakit pale he he hehe

MrS. F!zA@MaMa DaRwiSy said...

suke tol tgk anak dara akak tu.. sgtla cantik..nti besar mesti ramai peminat..hikhik

Ena said...

iedaLUVsham: Amanda pun same ekk!!.. penat kann.. tp ok la lg nie... :)

mamalieyna said...

waa kakak dh ada friends la tu sonot dh nak g skolah! ^_^

hermm ibu2 gitulah, kena lah tempuhi jua sume2 pengalaman tue kan..nantuk2x.. :p

Ena said...

Syahadah: A'a.. la kak.. dier dah sonok nak g sek.. he3x..

Ena said...

Lieya: mate ni memg tingin nak tido.. tp susah la nak tido kat opis nie.. hu3x..

ita cutevirus said...

ena,

lebih baik cite pasal anak sendiri dari citre hal orang laen kann??? ehehehhe.... bijak jugek mulutnyer...
cam mulut izzah...

ena, kalo panggil ammar adik, tu maknanyer lambat lagi ammar nak ade adik... tp, kalo panggil ammar, cam da harapan ammar nak ade adik...

huhuhuhu... pilih la yang mana satu??

mamaaerish : said...

cantek la kakak...

sian adik... musti x slesa sgt tuh... :(

Ena said...

Eta: memg bijak sgt2 mulutnyer.. kalah mulut mak nie..adeiii!!
heh3x.. exceli lebih suke pgl adik jer.. sbb rase lbh manje & close.. hik3x

Ena said...

Maamearish: a'a.. memg cian kat adik tu sbb memg nampak dier gelisah jer.. hu3x..

Ena said...

Mrs Fiza: hik3x.. x tau la fiza.. mudah2an.. tp kene la cantek didalam nyer juge.. baru sejuk perut omakkk nie.. :)

Dilla Ady said...

same la ena..malam tadi acha pun kembung gak..haiyohhh, layan die nangis jek malam tadi..

bgus kakak..da leh terima da environment baru..tahniah syg..

Ena said...

Dilla: alahai cian acha.. dan cian gak kat kite kan dilla.. tp redha jer la kan..

Redbloodsnow said...

hehehehe...biase ler tuh kan. bile 1st time ank masok skola..kompom teruja jek kite jd nya.

zie nnti² pun akan bakal jd mcm tuh gak..hahaha. xpe kak ena, story je. x jemu. suke aje zie bc story minah tinonet yg comel tuh weh :D

Ena said...

Btl tu Zie.. nanti zie punnn jd camtu gakkk.. hiksss.. x sabar nak tunggu turn zie nie.. cepat la zie.. musti anak zie cantekkk sgt..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

nanti giliran kita lak rasa mengantok tue nyek..huhuhuhuhu suspend jerk..