Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Wednesday, 7 October 2009

Bicara Anakku

Meh baca celoteh anakku selepas xciden:-


Anis/kakak    :   Umi...
Aku           :   Kakak dah balik?
Anis/kakak    :   Kenapa kaki umi tu? kaki umi sakit ker umi? Belum sempat aku jawab dia berkata lagi :"cian umi..sakit kaki.. tak pe 2x.. umi rehat yea.. umi tido" pastu menghilangkan diri.. 
Aku           :   Pastu datang pulak si adik 
Ammar/Adik    :   @@??@?@?.... lari kearah ku dan terus peluk aku yang ngah terbaring tuh..
Aku          :   Aku pun peluk cium la si adik.. then tanya "adik dah balik yeh?(memg aku tau jaw..yang kuar dari mulutnyer macam bertih goreng tapi sepatah haram aku tak paham..ehheheh..
Anis/Kakak    :  Nah umi amik bantal peluk ni.. sambil tarik     tangan aku suh peluk bantal  tu dah usap2 kepala aku then cium dahi aku (mcm kiter layan dia selalu bile dia nak tido..huhu)
Aku          :   meremang bulu roma aku mase tu.. tak sangka kakak prihatin pulak.. cediy tb2..bergenang airmata aku time tu.. tp aku sapu cepat2 b4 hubby nampak.. (Faham rupanyer kakak)    

Sepanjang kaki aku sakit ni selain hubby.. anis yang ku panggil kakak banyak membantu.. ntah tb2 pulak dia jd anak yang rajin dan prihatin.. bile minta tolong cepat je dia bantu.. kalau b4 this memg liat skt.. tp biase la budak2 yg tengah nak membesar ni byk benor ragamnyer.. jadi kena la saborrr..     

0 Ulasan: