Di sini hanya ada cerita dari rutin kehidupan saya dan orang-orang yang ada sekeliling saya. Apa yang terpapar hanya bicara dari hati yang sekadar buat tatapan di masa akan datang. Tiada unsur menunjuk-nunjuk atau riak. Terpulang pada penerimaan masing-masing. Asalkan kita tidak memburukkan orang lain sudah!

Thursday, 10 September 2009

MooD RaYeR

Assalamualaikum semua..(ader ker yang nak tengooook ni? ngeh3x...)

Hmm sedar x sedar kita dah pun masuk 20 Ramadhan kan! Alhamdulillah.. tinggal 10 hari jer lagi nak raye. Terasa cepat sangat maser berlalu.. rase sedih pun ada.. ntah la.. x tahu naper.. sayu pulak raser hati ni..korang rase tak apa yang kiter raser ni.. yerla..tak tahu ade ker peluang lalui pose untuk akan datang..

Hmm.. kalau dulu2 bila tiba bulan pose jer mula la kiter membayangkan lamernyer nak lalui detik berakhirnya Ramadhan tu kan walaupun belum pun masuk atau pun baru jer masuk Ramadhan mase tu..eish3x.."bertuah" sungguh.. Naper yeh teman2? rasenyer cuaca dulu ngan sekarang dah lain.. Dulu bile pose cuaca panas jer.. bersesuaian dengan nama Ramadhan tu..tapi sekarang ni sejuk jer.. dingin jer.. lagi pulak duk dalam ofis kan.. Dulu gak aura pose tu lain.. raser seronok tu lain macam jer..walaupun terasa sangat2 keletihan berpuasa tu.. dan yang bestnyer..bila pose jer mood rayer dan auranyer datang sekali.. terasa keindahan tu memang lain sangat..bagi saya la.. sehingga tak terluah dengan kata2..Yerla agaknya zaman dulu2 lebih2 lagi mase budak2 dosa pun tak banyak kot..ngeh3x.. tu yang feel dier lain agaknyer..

Tapi peredaran masa di Akhir zaman ni membuatkan semuanya berubah... Dulu tak banyak ataupun senang cerita jarang la sangat2 kes2 kejam macam sekarang apatah lagi kes bunuh, culik, buang bayi, merompak, ragut, perhimpunan haram laa..rusuhan laa.. dan sewaktu denganyer berlaku.. Tapi sekarang dunia kiter seakan dah lali dengan cerita tu.. Macam wabak H1N1 sekarang ni.. mula2 dengar dan kuarnyer penularan tu.. semua orang kelam kabut takut nak kuar rumah tapi keje tetap kene  pegi jugak.. maklumla  sumber rezeki kan.. TAPI SEKARANG biler wabak tu seakan berkurangan jer kiter seakan leka pulak dengan benda tu.. dulu biler kuar jer kat mana2 banyak yang pakai topeng tu.. tapi sekarang dah semakin kurang padahal negara kita belum lagi bebas daripadanya.. kenapa ye? Hmm kurang KESEDARAN dan PERHATIAN lah tu..(tak patut) Bila kurang sikit kita mula la amik mudah dengan penyakit tu.. Apapun diharapkan semoga cepat2 la negara kiter bebas daripadanya..Mungkin juga hikmah bulan Ramadhan ni siapa tahukan..Eh macam dah terkeluar dari topik jer..ehhehehe..

Tapi betul tak kawan2.. melalui Ramadhan dulu ngan sekarang lain kan!..Ibarat kater Pepatah Lain Dulu Lain Sekarang.. Letih pose pun dah tak rase walaupun kdg2 pernah tak terjaga untuk amik sunat sahur..huhuu..

Hmm teman2 semua dah siap ker persiapan rayer? Kiter tahun ni rayer di Kg. kat ganu. Tak sabar pulak nak balik.. dah la minggu lepas dah tersilap tarikh ngan hubby.. ingatkan minggu ni balik kg dah.. rupanyer minggu depan daaaa... huaaahahaha.. bukan aper dah agak lamer tak balik kampung.. apatah lagi tahun ni tema keluarga besar kami MERAH.. tak sabar pulak nak tengok semua merah di hari Mulia tu nanti.. Tapi kiter nyer persiapan tak la ready sepenuhnyer.. ader lagi yang belum beli.. huhuhu.. bukan aper susah pulak nak bersoping moping di musim yang belum pulih dengan H1N1 ni.. Risau pulak nak bawak budak2 kan.. Jadi kena la mintak tolong pada pengasuh diorang nanti.. sori yer kak.. kami bukan sengaja tapi terpaksa minta akak keje lebih masa sabtu nanti.. huhuhu..

0 Ulasan: